Advertenties minder vaak tonen verhoogt effectiviteit

12 mei 2004, 06:14

De eerste vertoning van je (online) advertentie is goud waard, de tweede en derde komen niet verder dan zilver. En na vijf vertoningen kosten je advertenties al meer dan ze opleveren.

Een onderzoek door Analytics, Atlas DMT toont aan dat er flink wat geld over de balk wordt gegooid, door advertenties (veel) vaker te tonen dan nodig is.

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

2 Reacties

    alexstil

    dit is wel puur voor conversie campagnes, is naar mijn gevoel oud nieuws, we werken hier al paar jaar met die wetenschap. Voor branding gelden echter weer andere regels.

    Afhankelijk van je doelstelling ga je dus anders om met freq/ visitors curves van sites en gebruik je wel of niet frequency caps op een bepaalde hoogte


    13 mei 2004 om 05:34
    mangold

    Je hebt gelijk met je opmerking dat dit onderzoek zich alleen op conversie-campagnes richt. En het klopt inderdaad dat voor branding andere regels gelden.

    Maar ook branding kan veel efficiënter worden gemaakt. Door de relevantie van je plaatsingen aanzienlijk te verhogen, bijvoorbeeld. Denk hierbij aan het vervangen van ‘run of site’ campagnes voor plaatsingen bij specifieke artikelen, of het aanleveren van ‘sponsored content’ aan websites met een bij jouw merk passend ‘umfeld’.


    13 mei 2004 om 11:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!