Advertentiebijlagen brengen vrouwen naar de winkel

25 mei 2004, 03:50

Volgens het Amerikaanse onderzoek Customer Focus 2004: Grocery study laat 71% van alle vrouwelijke boodschappers zich leiden door advertentiebijlagen.

Het onderzoek, uitgevoerd door Vertis, geeft aan dat de boodschappers hun winkellijsten samen stellen aan de hand van aanbiedingen in advertentiebijlagen bij dagbladen. Verder geeft 84% van de vrouwelijke boodschappers aan de laatste zeven dagen een advertentiebijlage te hebben ingekeken.

Van alle volwassen boodschappers laat 28% zich vooral be?nvloeden door de bijlagen, 22% door tv commercials en 18% door advertenties in dagbladen.

Bron:

http://www.mediafacts.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!