[Adv] Robbert Bakker (Aegon): “We hebben mensen nodig met passie en lef”

3 april 2014, 08:29

“Onze visie is actueler dan ooit: we willen klanten in staat stellen zelf bewuste keuzes te maken voor een gezonde financiële toekomst. Om deze visie te verwezenlijken binnen een omgeving die razendsnelle ontwikkelingen doormaakt, zijn we bij Aegon bezig met een innovatieslag waarin we e-commerce, intelligence en technologie inzetten om klanten direct en nog gerichter van dienst te kunnen zijn. Voor deze kansrijke revolutie hebben we mensen nodig met passie en lef, talent dat zich wil verbinden en snel échte veranderingen kan realiseren.” Aan het woord is Robbert Bakker, chief digital officer / directeur marketing & business development bij Aegon.

Klantbehoeftes analyseren

“Ik help Aegon om de juiste klant het juiste aanbod te doen, op het juiste moment. Dat betekent veel luisteren en kijken naar de behoeftes van klanten; data verzamelen. Niet alleen van buiten, maar juist ook van binnen de organisatie. We hebben ontzettend veel informatie waar we nog niet het maximale uithalen.”

Pretotypes bouwen

“We zetten bijvoorbeeld heel snel pretotypes (pretend you have it) in de markt. Als klanten aangeven dat ze het product willen hebben, gaan we het bouwen. Vroeger waren we bezig met het maken van producten. Veel teveel vanuit onszelf gedacht. Nu denken we: wat wil de klant? Wat leeft er? En welke oplossingen passen daarbij? Terwijl de enige manier om te weten of iets werkt is door het in de markt te zetten! We zijn met spannende dingen bezig, waarover ik vanwege concurrentieoverwegingen nu niet teveel zeg…”

Digital zet alles op z’n kop

“Digital zorgt ervoor dat alles op z’n kop gaat: de producten, de distributie, het hele business model. Diegene die daar het beste op anticipeert, is de winnaar. We kunnen de komende tijd iets fundamenteel anders creëren. Tegelijkertijd zoeken we nog mensen die ons daar bij kunnen helpen: die ingewikkelde data weten te interpreteren, zich inleven in de klant en snel producten in de markt kunnen zetten. Dat zijn vaak de kandidaten die niet eens op zoek zijn naar een nieuwe baan, omdat ze al ontzettend goed zijn in wat ze doen. Dié mensen zoek ik.”

Wat heeft Aegon marketeers te bieden?

“Aegon is een uitdagende werkomgeving: wij geven de targets en de middelen, zorgen voor goede opleidingen en de vrijheid om te innoveren. Als je veranderingsgezind bent, lef hebt en overloopt van doorzettingsvermogen krijg je hier alle kansen. Je kan bij Aegon veel uitproberen, binnen of buiten de bestaande organisatie. We hebben al mooie start-ups gelanceerd: Kroodle, Knab, eyeOpen. Bovendien zijn we onderdeel van een internationaal bedrijf. Dat biedt kansen. Ik reis regelmatig naar Californië om start-ups te bezoeken, heel inspirerend. Diezelfde creativiteit, innovatie en ondernemerschap die je daar ziet, wil ik uitbouwen in onze eigen organisatie. De kansen liggen er, we moeten ze alleen nog oprapen!”

Kijk hier voor meer informatie over de vacatures in Robberts team.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!