Aan de slag als manager contentmarketing bij Technische Unie B.V.

29 april 2015, 12:00

Zit klantgerichtheid in je DNA? Leef je uit bij de marktleider met meer dan 1 mld omzet en meer dan 1 mln producten. Weet jij welke treffende content maximaal inspireert en conversie genereert? Kun jij contentmarketing verder ontwikkelen, dan is dit je kans!

Wat ga je doen

Als marktleider richten we ons op diverse b2b-klanten en is ons speelveld dynamisch en competitief. Contentmarketing zorgt voor de juiste informatie naar klanten, afgestemd op de fase van het koopproces en het juiste kanaal (online en offline). We willen het onze klanten gemakkelijk maken en hen inspireren.

Als manager contentmarketing ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen, creëren en onderhouden van verschillende content, afgestemd op doelgroepen, kanalen en touch points. Je stelt de contentstrategie en de bijbehorende contentplannen op, waar ook de omnichannel strategie en customer journey bij horen. Op basis van (big)data-analyse optimaliseer je de content en verhoog je de conversie. Je voert de eindredactie over alle kanalen heen en bewaakt de doelgroepgerichtheid, relevatie en consistentie. Daarnaast werk je nauw samen met de professionals van andere afdelingen als corporate communicatie, marketingcampagnemanagement, inkoop, verkoop en marktonderzoek. Ook onderhoud je contact met verschillende externe contentleveranciers.

Je doel is het verder ontwikkelen van de afdeling contentmarketing. Je team bestaat uit 8 professionals die verantwoordelijk zijn voor digitale marketinguitingen (webredactie, digitale nieuwsbrieven, social media), marketinguitingen op papier en via video. Je benut de laatste ontwikkelingen op het gebied van contentmarketing en digitale communicatie om nog betere resultaten te boeken.

Wat kun je verwachten

Naast een prima salaris bieden wij uitstekende arbeidsvoorwaarden, zoals 28+12 verlofdagen, winstdeling, obligatieregeling, fietsplan, bedrijfsfitnessregeling en korting op al onze producten. Ook kun je rekenen op zelfstandigheid, een stimulerende werkomgeving en volop opleidings- en doorgroeimogelijkheden.

Wie ben jij

  • Je hebt een hbo/wo opleiding, (leidinggevende) ervaring binnen contentmarketing en met papieren uitingen
  • Je bent resultaatgericht, analytisch en een aangename sparrings- en gesprekspartner.
  • Je bent creatief, hebt gevoel voor taal en copywriting en beheerst c.q. hebt kennis van webdevelopment en SEO.
  • Je bent een verbindend leider en hebt een natuurlijke stijl in het ontwikkelen van anderen.

Wie zijn wij

Technische Unie is marktleider in het leveren van technische installatiematerialen. Als technische groothandel leveren we b2b-klanten meer dan 1 miljoen producten op het gebied van elektrotechniek, licht, datacommunicatie, installatiematerialen, sanitair, verwarming en klimaattechniek.

Met een team van 2.000 collega’s willen we met de beste dienstverlening onze klanten maximaal ontzorgen, online en offline. We bieden uitdagingen aan professionals die durven te pionieren in een dynamische wereld. We investeren continu in nieuwe oplossingen en in onze eigen ontwikkeling.

Onze medewerkersbetrokkenheid is beoordeeld met een 8.5, daar zijn wij trots op! Daarnaast behalen we diverse ranglijsten als Beste Werkgever.

Reageer op deze vacature

Meer informatie

Neem voor meer informatie over deze vacature contact op met Marie-José Tijssen (manager marketinggroep) te bereiken op 06 – 51 22 10 57. Of solliciteer direct viawww.werkenbijtechnischeunie.nl.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!