• E-mail
    wordt gesponsord door

15 statistieken uit het vernieuwde Marketingfacts Stats dashboard

15 statistieken uit het vernieuwde Marketingfacts Stats dashboard

Marketingfacts is een kennisplatform. Dagelijks bieden we de marketeer cases, onderzoeken, nieuwtjes en verhalen over tal van aan marketing gerelateerde onderwerpen. Onderzoek staat vaak aan de basis van het werk van de marketeer. Marketeers moeten bekend zijn met de trends in de markt, weten wat er speelt en beslissingen maken op basis van feiten. Om het jou gemakkelijker te maken om die data te vinden, verzamelen wij die voor je op één centrale plek: het Marketingfacts Statsdashboard.

In het Statsdashboard kan je statistieken vinden over tech, affiliate marketing, customer service, e-commerce, e-mail, mobile, advertising, pr & branding, video, social media, search en Facebook.

In dit artikel zet ik 15 statistieken opvallende, bruikbare en interessante statistieken voor je op een rij. 

15 statistieken uit het Marketingfacts Statsdashboard

#1

Jaarlijks komt IAB met de Europe AdEx Benchmark met daarin de online advertising omzet voor Europa. Zo kwam 1,7 miljard euro in 2016 uit Nederland. Ga naar het Stats dashboard voor het overzicht per land

#2 en #3

Programmatic advertising groeide in Nederland met 20 procent tot 225 miljoen euro in 2016. Programmatic advertising wordt steeds populairder en zorgde in 2016 voor 33 procent van de totale advertisingmarkt in Nederland. Voor de Programmatic Advertising Study heeft Deloitte 25 Nederlandse programmatic spelers ondervraagd.

#4 en #5

Eerder al aan bod gekomen in de blogpost Deze 25 Nederlandse Facebookpagina’s hebben de meeste interactie van Peter Minkjan, maar nu met maarliefst 133 pagina's en data tot en met 31 mei 2017. De hoogst scoorende Nederlandse Facebookpagina's op basis van interactie en interactieratio. 

#6

DDMA bracht afgelopen maand de nieuwste versie van hun jaarlijkse Email Benchmark uit, het grootste onafhankelijke Nederlandse onderzoek op het gebied van e-mailmarketing. Met daarin onder andere de belangrijkste gemiddelden van e-mail performancemetrics van Nederlandse mailings, cijfers over de gemiddelde accepted, hard bounce, soft bounce, confirmed open, click through en click-to-open-rate.

#7 en #8

In het rapport The state of the blocked web 2017 van Pagefair werd de staat van Adblockers onderzocht. Het rapport geeft onder andere kerncijfers van het globale gebruik van Adblockers weer en de uitkomsten van een enquête gedaan onder Adblock-gebruikers waarin het gedrag van de gebruikers werd onderzocht.

#9

Advanced Webranking deed in 2017 een onderzoek naar de stand van seo; meer dan 1200 respondenten gaven hun mening over seo. Het rapport geeft onder andere aan hoe seo wordt geregeld binnen organisaties, wat de grootste uitdagingen zijn en waar de organisaties het meeste aan hebben. Zo wordt website traffic als meest belangrijke kpi beschouwd seo. 

#10

In 2016 werd door Hogeschool van Arnhem en Nijmegen en Upstream het onderzoek uitgevoerd naar de stand van webcare in Nederland. 97 organisaties (waarvan 60 procent commercieel (profit) en 40 procent een non-profit organisatie) vulden de vragenlijst in om een beeld te krijgen van webcare in Nederland. Zo werd er onder meer gekeken waar webcare actief is, wat er wordt gemonitord, hoe klanten reageren en hoe webcare binnen organisaties is geregeld.

#11

Aan welk videoplatform besteden Nederlanders per maand de meeste tijd? Comscore onderzocht het in 2016 voor hun videometrix rapport. Netflix blijkt, met 560 minuten per maand, het best bekeken videoplatform van Nederland. 

#12

Thuiswinkel.org maakt vier keer peer jaar de Thuiswinkel Markt Monitor om de omvang van de online consumentenbestedingen in Nederland te bepalen. Dit rapport baseren ze op data van feitelijke online verkopen bij webwinkels en data gegenereerd door consumenten te vragen naar hun online bestedingen. Zo gaven we 20,16 miljard euro uit in 2016 en zitten online bestedingen nog altijd in de lift. 

#13

Hoeveel smartphones worden er elk kwartaal verscheept? IDC houdt voor elk kwartaal bij hoeveel smartphones er wereldwijd worden verscheept, Voor Q1 2017 geldt dat er 347,4 miljoen smartphones, grotendeels Samsung apparaten, werden verscheept. De cijfers worden vastgesteld door een analyse van de Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker van IDC.

#14

“When something is free, you’re the product.” Volgens sommige bestaat privacy al niet meer. IDC maakt jaarlijks een rapport met de staat en verwachtingen van big data en business analytics. Daarin wordt een prognose gemaakt met de verwachte waarde van de werelwijde datamarkt. In 2020 is onze data dus ruim 200 miljard dollar waard. Zie jij er wat van terug?

#15

Stone Temple Consulting deed onderzoek naar hoe 'smart' slimme assistenten eigenlijk zijn. Er werden 5000 vragen gesteld aan vier verschillende slimme assistenten (Google Home, Alexa van Amazon, Cortana van Microsoft en Siri van Apple) om te zien welke de meeste vragen kon beantwoorden en wie er ook daadwerkelijk met het goede antwoord kwam. Google loopt in beide gevallen voorop.


Delen

0
1


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.