Simone Brummelhuis (TheNextWomen): “Wij helpen vrouwelijke ondernemers aan experts”

12 mei 2014, 14:00

Vandaag vindt de grote finale plaats van de TheNextWomen100 2014 Pitch Competition. 7 Ditches TV sprak met oprichter Simone Brummelhuis. Simone was ooit advocaat, switchte naar restaurantsite Iens, maar houdt zich inmiddels bezig met media, als commissaris van TMG en oprichter van business platform TheNextWomen.com. Brummelhuis ziet echter wel een rode draad in haar activiteiten, namelijk de adviesrol en expertise die ze continu toepast. “Ik bijt me graag ergens in vast.” Daarvoor leest en luistert ze veel. “Bij Iens wist ik alles van restaurants in Nederland.” En bij The Next Women gaat het over succesvolle zakenvrouwen.

Het platform werd vijf jaar geleden opgezet. “Het moest een informatiewebsite worden, maar het is inmiddels veel meer”, zegt Brummelhuis. “Hier leren vrouwen hoe ze een bedrijf kunnen beginnen.” “We bereiken duizenden vrouwen”, zegt Brummelhuis. “Het heeft veel waarde voor onze economie om ook vrouwen daarbij te betrekken.”

Groei

Vrouwelijke ondernemers groeien volgens Brummelhuis minder dan bedrijven waar een man aan het roer staat. “Vrouwen draaien binnen vijf jaar break even, mannen binnen drie.” Maar vrouwen zijn niet slechter in ondernemen, denkt Brummelhuis.”Ze hebben vaak een kleiner netwerk, vrouwen gaan meer met vrouwen om, en dat terwijl 95 procent van de investeerders man is.” Vrouwen willen het bovendien zelf doen en roepen minder snel de hulp in van anderen. “Wij helpen vrouwelijke ondernemers aan experts en investeerders. We vergroten hun netwerk.”

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!