7 Ditches TV: Bart-Jan van Genderen (CEO CMI) over televisie: “Content is niet langer king”

1 juli 2013, 14:09

Het media landschap verandert in razendsnel tempo. Mediabedrijven kijken daarin steeds beter naar vormen van commercie. CEO Bart-Jan van Genderen van Consolidated Media Industries (het bedrijf achter Dutchview en Infostrada) ziet in deze ontwikkelingen grote kansen voor de verdere digitalisering van media: “Content is niet langer king”.

Google, Amazon en Apple zijn volgens Van Genderen de trend bepalers van nu. Volgens de CEO van het in Hilversum gevestigde digitale mediabedrijf is content niets meer waard zonder automatisering. CMI speelt dan ook met haar dochterondernemingen Infostrada Sports Group, TV Everywhere en Dutchview, hier op in. Het bedrijf kijkt daarbij ook over de landsgrenzen. Bart-Jan van Genderen: “Onze ambitie zit in de globalisering.”

Het Hilversumse bedrijf is momenteel goed voor 120 miljoen euro omzet en heeft ruim 1000 man in dienst. Het grootste gedeelte zit daarvan in Nederland. Zo’n 80 mensen zijn voor CMI werkzaam in China.

Toekomst

Van Genderen is momenteel in gesprek met diverse partijen voor het sportdomein en voor video on demand. Ook die overnames staan in het teken van de internationalisering van het bedrijf. Naast die overnames kijkt CMI ook naar andere ontwikkelingen in het buitenland waar zij op in kunnen spelen. Als voorbeeld noemt Van Genderen de grote fitness industrie in de Verenigde Staten: “We zijn daar bezig een eigen platform te creeren.”

Van Genderen voorspelt dat er ook in Nederland grote veranderingen aan zitten komen in de mediabranche: “Als on-demand toegankelijker wordt, zal dit ook harder gaan groeien”. De CEO van CMI gelooft daarbij niet dat traditionele televisie zal verdwijnen: “Het zal en en zijn.”

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!