5 redenen om DCMC2015 te volgen #ADV

5 redenen om DCMC2015 te volgen #ADV
,
@marketingfacts

Het Digital Content Marketing Congress 2015 kiest dit jaar voor contentmarketing met een brede kijk op het vak. Wie het congres volgt, ontdekt niet enkel hoe je content creëert of verspreidt, maar ook hoe dat alles in verband staat met andere marketingdisciplines. En dat hoeven zeker niet altijd ‘the usual suspects’ te zijn. Ontdek vijf goede redenen om DCMC2015 (5 tot 9 oktober) bij te wonen.

1. Vind jouw missing link tussen contentmarketing en sales

DCMC2015 maakt het verband duidelijk tussen contentmarketing als marketingmiddel en meerverkoop als marketingdoelstelling. Het congres doet dat niet met pure theorie, maar met enkele zeer tastbare illustraties. Een heel concreet voorbeeld vinden we bij Exact Cloud Solutions, waar Global Marketing Director Mark Appel (ex-Apple trouwens) komt uitleggen hoe hij de contentmarketingprogramma’s van het bedrijf afstemt op de ambities op vlak van inkomsten.

2. Woon het huwelijk bij tussen automatisering en earned media

Content promoten heeft nog te vaak het imago van leuren met content: blogposts of video’s aanbieden aan opinion leaders of influencers die het dan de nodige aandacht kunnen bezorgen. De realiteit is anders. Het kan gestroomlijnder en efficiënter. Daar zit de rol van marketing automation software voor heel veel tussen. DCMC2015 is blij om twee sprekers van Hubspot te verwelkomen. Een van hen, Iliyana Stareva, legt uit hoe je met een uitgekiende social mediastrategie de nodige aandacht kan vestigen op je content.  Ook Asokan Nirmalarajah (linkbird) en Davy Vandevinne (Outsource Communication) bouwen vanuit hun eigen achtergrond verder op dit thema.

3. Na dit congres zal je durven loslaten

Het inschakelen van sociale media betekent voor veel bedrijven ook het weggeven van een stukje controle over de weg die content aflegt. Zeker voor marketingdepartementen met een sterke above-the-line traditie is dat loslaten een niet altijd een evident proces. DCMC2015 leert je loslaten en doet dat met de hulp van Suzanne De Bakker (Universiteit Amsterdam), die dieper ingaat op het controleverlies bij het gebruik van sociale mediakanalen. Wedden dat loslaten ook zijn positieve kanten kan hebben?

4. ‘Data benutten’ blijft geen wollige marketingtechniek

“Big data” zwermt al enkele jaren als grote trend boven zowat alle marketingdisciplines en dat is voor contentmarketing niet anders. Hoe je data precies aanwendt om je contentstrategie te verfijnen, is voor veel marketers echter nog een proces van trial & error. Om data een meer concrete invulling te geven, programmeert DCMC2015 meteen twee data specialisten. Pieter Vereertbrugghen (Cypres) helpt enkele misverstanden over data en contentmarketing de wereld uit, Franky Willekens (hoofd van de data-analyse bij BBDO) legt uit hoe je met data je strategie een stevige onderbouw kan bezorgen.

5. Tijdens dit online event kom je te weten hoe de contentstrategie van offline events werkt

‘Data en contentmarketing’ of ‘PR en contentmarketing’ zijn twee huweljiken die marketers nog niet zo vreemd in de oren zullen klinken. ‘Events en contentmarketing’ breekt wel uit het klassieke denkbeeld. Met Peter Decuypere (auteur van We Love Events) komt iemand die al helemaal niet in hokjes denkt ons uitleggen hoe groot de ‘match’ tussen beide disciplines wel kan zijn.

Wie meer wil vernemen over het Digital Content Marketing Congress 2015 kan gratis zich inschrijven op de congreswebsite.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.