40 jaar oude computer in nieuw jasje

8 april 2004, 08:20

image Computerfabrikant IBM begint een marketing-offensief om een veertig jaar oude computer-technologie in een nieuw jasje aan de man te brengen. De IBM-reuzencomputers, ofwel mainframes, verschenen in 1964 op de markt.

De eerste mainframes, van het type s/360, besloegen een ruime huiskamer. Ze produceerden zoveel hitte dat ze alleen met lucht- en waterkoeling bleven werken.

imageHet Parool: Gisteren lanceerde IBM een handzamere en supersnelle versie, model z890. IBM verwacht dat middelgrote bedrijven door de recessie liever hun oude mainframe vervangen door een nieuw, dan dat zij overstappen op het duurdere alternatief van Micorosoft software.

‘‘De software die in het verleden werd geschreven voor mainframes werkt nog steeds storingsvrij,’’ zegt John Post, it-specialist bij IBM.

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!