400 miljoen tv-kijkers voor Super Girl

3 september 2005, 20:06

400 miljoen tv-kijkers voor Super GirlTerwijl Nederlandse tv-zenders een gat in de lucht springen als ze een paar miljoen tv-kijkers trekken met hun programma’s, keken vorige week vrijdag maar liefst 400 miljoen (!) Chinezen naar de finale van Super Girl, de Chinese variant op Idols.

Ongeveer 8 miljoen kijkers, vooral jongeren, stuurden een SMS om te stemmen op hun favoriete deelnemer. Li Yuchun, een muziekstudente wist uiteindelijk te winnen met 3,5 miljoen voorkeursstemmen.

Robert Marquand (via: Junte):

(…) In China, Super Girl created a stir from bamboo forest villages to the crab shacks of Shanghai, and is seen as a new phenomenon. Nothing this large and spontaneous has ever pushed its way unapproved into China’s mainstream media before. (…)

China, wat een land maar vooral ook, wat een aantallen!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    loket

    een oud-collega van mij was jaren geleden eens in China en op bezoek bij het nationale TV-station. ze wisten hoeveel kijkers op een gemiddelde avond naar het journaal keken. tussen de 450 en 600 miljoen chinezen. geweldig verhaal. een deviatie van 150 miljoen kijkers.


    4 september 2005 om 18:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!