3M lanceert interactieve campagne

19 mei 2005, 04:15

image

3M UK heeft een campagne gestart voor haar producten met online advertising, email marketing, PR-activiteiten en een website: www.3meverywhere.com. De site start met een kort filmpje waarin wordt aangegeven dat 3M diverse verschillende producten levert, van laptop schermen tot stoelen. Daarna kun je een advergame spelen waarbij je zoveel mogelijk 3M-producten moet vinden.

Het filmpje in de game volgt een man op weg naar zijn kantoor bij de Eurostar terminal. Door het vinden van zoveel mogelijk hidden hotspots met 3M producten, maak je kans op o.a. een iMac G5. Aan het einde van de games zijn daar natuurlijk de mogelijkheid om vrienden te mailen over de site of nader kennis te maken met 3M.

Mooie creatieve campagne ontwikkeld door AKGA.com. Doelgroep voor het geheel zijn de business decisionmakers in o.a. engineering, gezondheidszorg en industrie. Ik vraag mij wel af of juist zij de advergame gaan spelen, maar misschien dat ze via de PR- en email-inspanningen overgehaald kunnen worden.

Bron: e-consultancy

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!