ReclameReview: Lexamore

3 maart 2010, 11:36

Matchmakingsite Lexamore.nl wil zich met deze televisiecampagne positioneren als de autoriteit op het gebied van online matchmaking in Nederland. We zien een portret van een vrouw door middel van een serie van verschillende relaties. Het ware geluk vindt ze niet, maar door alle ervaringen weet ze nu wat ze zoekt in een relatie. Bij Lexamore.nl hoopt ze de ware te ontmoeten. De boodschap van de commercial klopt, maar de uitvoering maakt het soms een beetje verwarrend.

Credits:

Bureau: Wave Communications/Agency V

Account: Josephine Schras, Robert Verhulst

Creatie: Annis Anakotta, René Kok

Klant: Stefan van den Berg / Amber Williams

Mediabureau: Mindshare

De doelstelling:

Introduceren van matchmakingsite Lexamore.nl door het inzetten van een televisiecampagne en te positioneren als de autoriteit op het gebied van online matchmaking in Nederland.

De uitwerking:

We zien een portret van een vrouw door middel van een serie van verschillende relaties. Het ware geluk vindt ze niet, maar door alle ervaringen weet ze nu wat ze zoekt in een relatie. Bij Lexamore.nl hoopt ze de ware te ontmoeten.

Het oordeel:

Lexamore zet zich af van andere datingsites (zoals hun eigen Lexa.nl) door zich te richten op matchmaking in plaats van dating. Dat klinkt ineens een stuk serieuzer. De insteek van deze commercial is dan ook vrij serieus: weten wat je zoekt in een relatie. Het wordt nog behoorlijk luchtig in beeld gebracht overigens. De boodschap van de commercial klopt, maar de uitvoering maakt het soms een beetje verwarrend. Pas op het eind van de commercial, toen het woord ‘relatie’ viel, snapte ik waar het om ging. Het had namelijk ook over deodorant of maandverband kunnen gaan, aangezien er voor een jonge, vrouwelijke stijl gekozen is, waarbij niet direct concreet een probleem wordt benoemd. De pay-off ‘Wij matchen, jij kiest’ zegt precies waarvoor je bij Lexamore moet zijn. Maar de rest van de commercial blijft vaag op dat gebied. Nu is een zoektocht naar de ware liefde natuurlijk verre van concreet en logisch, maar toch. Ik had de boodschap graag nog iets krachtiger gezien.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Monique

    Lexa is een ontzettende oplichterssite! Ze blijven afschrijven terwijl je daar eigenlijk geen toestemming meer voor hebt gegeven, helpdesk is slecht bereikbaar en er zitten ont-zet-tend veel scammers op!

    Leuke campagne, maar vooral wegblijven hier!


    3 maart 2010 om 12:38
    Diederik

    Ik heb ook slechte ervaringen met Lexa! Er zijn ook voldoende goede alternatieven waarbij je NIET opgelicht wordt!

    Relatieplanet.nl (volgens mij groter in NL dan Lexa).

    Floxtar.com (gratis)


    4 maart 2010 om 12:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!