Patrick de Laive & Bowlr 2010

29 januari 2010, 07:51

Donderdag 28 januari 2010 was het in bowlingcentrum Knijn te Amsterdam tijd voor Bowlr (zie ook #bowlr op Twitter). Aan de drijvende kracht achter Bowlr -Patrick ‘The Next Web’ de Laive- de vraag hoe en waarom hij de interactieve industrie op deze manier bij elkaar brengt. Bowlr is simpelweg “het mooiste interactieve event van het jaar,” zegt De Laive. Is Bowlr definitief de aanleiding voor meer events in en met de interactieve industry? Kunnen we meer van dit soort happy media-events verwachten? En hoe zit het met de extra ingehuurde professionele Poolse bowlers? Onder andere de teams van Marketingfacts, Hyves, Microsoft, VPRO, Mobypicture, Tweedehands.nl, Marktplaats, E-sites kom langs in de film. Ze laten zien, niet alleen virtueel maar ook ‘in real life’ sterk zijn in sociale media.

De groene Marketingfacts t-shirts waren, zo is te zien in bovenstaand filmpje, niet helemaal in overeenstemming met de nieuwe huisstijl van M! Ze waren bewust zeeuwiergroen, naar het idee van shirtsponsor Petra de Boevere (@slijterijmeisje) van Slijterij de Vuurtoren.

Patrick Petersen
Senior Online Marketeer en transitie, multi-trainer, auteur, spreker bij AtMost(TV) en @Onlinemarketeer

Vreemde eend Adriaan Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, internationaal spreker en trainer-docent (Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in een focus op pragmatische inspiratie. Senior online strateeg, crossmediaal transitie marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht. Petersen voltooide recentelijk masterstudies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School, die hem brachten tot de integratiemodellen van doel-gerichte digitale engagement, de inzet van augmented en virtual reality en de moderne contentstrategie. Deze inzichten hebben hem tevens tot bestseller auteur gemaakt. Hij deelt graag zijn inzichten op gebied van groeien en innoveren van de marketingmix van de toekomst. Petersen is door Bureau Meltwater getipt als nummer 1 contentmarketeer en top 10 marketinginfluencer. De excentrieke Petersen komt uit een ondernemers- en acteursfamilie en is een ver verleden actief geweest als acteur in onder andere Flodder, ZwartBoek en Jackie Chan’s Who am I.

Categorie
Tags

4 Reacties

    rubenbos

    Oke. Dat was een vrij chaotisch avondje 🙂


    29 januari 2010 om 08:09
    media

    Mooi interview, maar wie heeft er nu gewonnen?


    29 januari 2010 om 09:20
    Patrick de Laive

    Was een top avond. Mooi dat M! er ook weer bij was.

    Hyves is uiteindelijk met de blauwe Bowlr bal naar huis gegaan.

    Als je nog andere plekken hebt gezien waar foto’s of videos staan, comment dan even.

    #hoofdpijn


    29 januari 2010 om 09:45

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!