C2B Revolutie wint PIM Marketing Literatuurprijs 2011

1 december 2011, 08:45

Gisteravond zijn Marketingfacts bloggers Robert van Meer en Tim Meuleman in de prijzen gevallen met hun boek De C2B Revolutie! Uit 39 boeken werd uiteindelijk de C2B Revolutie beloond met de PIM Marketing Literatuurprijs 2011. “Een boek dat niet alleen aangeeft dat de consument is veranderd maar ook heel concreet en praktisch aangeeft hoe we hier als marketeers mee om dienen te gaan.”, aldus juryvoorzitter Hans Molenaar. “Samenwerken met klanten hen betrekken in het marketing en productontwikkelingsproces zijn volgens Van Meer en Meuleman de manier om succesvol te zijn. ” Co-auteur Tim Meuleman laat weten blij te zijn dat het onderwerp wordt gewaardeerd: “We zijn vooral erg blij met de aandacht voor dit onderwerp. We hopen dat dit er aan bijdraagt dat crowdsourcing en co-creatie hoger op de agenda bij de grote bedrijven komt te staan.”

Foto Olaf Molenaar

Het Platform Innovatie in Marketing heeft, uit het totaal van 39 marketingboeken, 14 boeken geselecteerd die aanmerking komen voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2010. Uit deze 14 zijn 4 boeken genomineerd:

– Crowdsourcing,De C2B Revolutie door Robert van Meer en Tim Meuleman

– Focus op Fans door Wil Michels en Yara Michels

– Het Conversity Model door Clo Willaerts

– Het einde van winkels? door Cor Molenaar

Sneak preview C2B Revolutie

Over de PIM literatuurprijs

Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft o.a. in samenwerking met de Vrije Universiteit van Amsterdam een prijs ingesteld voor het meest vernieuwende marketingboek.Het doel van PIM Marketing Literatuurprijs is om vernieuwing in het Nederlandse marketing vakgebied te stimuleren en goede publicaties onder de aandacht van marketing- en sales managers te brengen. Het belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs geldt in hoeverre de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het marketing vakgebied weer te geven. Daarnaast moet het boek vanuit het Nederlandse marketingvakgebied zijn ontstaan en een duidelijk raakvlak met marketing en sales hebben.

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!