Blue Shots TV: Taco Ketelaar (ex 2waytraffic) van Blazhoffski

21 oktober 2011, 12:00

Taco Ketelaar is ceo van TV producent Blazhoffski waarin Warner Bros recentelijk een meerderheidsbelang nam. In het Blue Shots TV programma Blue Talk praat Ronnie Overgoor met Taco. Over de inhoud van de deal mag hij niks zeggen.

“Het ging niet om het geld, maar om het strategisch belang van het bedrijf. Met onze formats de wereld veroveren. Dat deden we zelf al goed, maar wordt nu beter gerealiseerd met Warner.”

Over de positie van Nederland in de TV wereld zegt Taco: “De belangstelling voor de Nederlandse creativiteit zit op een hoogtepunt en dat is dankzij John de Mol. Hij investeert zodanig in creativiteit, waardoor het weer helemaal sexy is…”

(klik op lees verder voor de video)

Over TV maken anno 2011: “Als je een goed idee hebt nu kun je het op heel veel platformen kwijt. Dat is heel anders dan vroeger. Kijk naar hoe Blue Shots nu tv maakt zonder het klassieke kanaal. Eigenlijk zijn we content producent geworden in plaats van TV producent.”

Over formats zegt Taco: “Feel good programma’s zoals Hello Goodbye zijn heel belangrijk, als compensatie van alle ellende. De wereld staat natuurlijk in brand en dan wil je wel eens ontsnappen. Storytelling wordt internationaal erg gewaardeerd. Mooie, eenvoudige, eerlijke verhalen van mensen om de hoek. Het genre talent heeft weer een enorme nieuwe boost gekregen door the Voice. Het succes is de combinatie van een nieuwe invalshoek (blind audition) en daarnaast met zeer veel zorg en aandacht gemaakt. En dan kijkt ook nog iedereen.

CatchUp TV zoals Uitzending Gemist wordt alleen maar belangrijker. Rechten worden nog belangrijker omdat content alle kanten op gaat. Iedereen wil overal maar die content opzuigen, dus als producent moet je daarin meedoen. Want je bouwt merken, ieder format is een merk.”

Taco associeert op termen uit zijn verleden bij 2WayTraffic:

WWTBAM (Who Wants to be a Millionaire) – “Een achtbaan.” Taco vertelt hoe ze min of meer toevallig aan de rechten kwamen van Who Wants to be a Millionaire.

Belspellen – Leerschool. Hij vertelt over CallTV (”..werd in Nederland een heel groot lawaai papegaai verhaal”). Absoluut niet op een foute manier geld verdienen.

Borsato – “Diep respect. Ongelooflijk moeilijk wat daar allemaal gebeurd is.”

Sony – “Onwaarschijnlijk. Cross mediala exploitatie was nieuw voor hen. Ze hebben onwaarschijnlijk veel waarde voor hun geld gekregen.”

Contact met companen Kees Abrahams en Henk Keilman is er nog, met Unico Glorie niet. Waar hij uithangt weet Taco niet: “Unico heeft een dramatische periode doorgemaakt. Zeer triest. Hij is vast druk om uit het dal te klimmen. Een man met veel talenten.”

Op de hoogte blijven van nieuwe programma’s van Blue Shots TV kan via e-Mail, RSS, iTunes, of via Twitter.

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

2 Reacties

    augusto

    Addendum:

    Ik chargeerde een beetje en ik heb alle lof voor zijn prestaties in zijn metier.

    Alleen vond ik zijn ontkenning in het interview niet helemaal geplaatst.


    1 november 2011 om 21:55

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!