Win gratis kaart naar Digitaal-Werven

14 oktober 2011, 04:40

Digitaal-Werven viert dit jaar zijn vijfjarig bestaan. Een onderzoek en evenement naar de beste digitale sollicitatie-ervaring. Op marketingfacts heb ik hier al regelmatig verslag van gedaan, omdat recruitment in mijn optiek veel van marketing kan leren en marketing ook open zou moeten staan om recruitment te helpen, maar met begrip voor het feit dat het wel twee aparte vakgebieden zijn. Immers wil je als marketeer bijna altijd zoveel mogelijk aandacht, aanvragen en klanten terwijl een recruiter de juiste CV’s wil en niet zoveel mogelijk. Er is immers geen ongelimiteerd aantal banen te vergeven. Het thema van het Digitaal-Werven event dit jaar is dan ook: wat recruitment van marketing kan leren en in samenwerking met Marketingfacts geven we drie kaarten weg.

Achtergrond

Heel kort iets over de achtergrond van Digitaal-Werven. Het is een onderzoek naar de beste digitale sollicitatie-ervaring. Het onderzoek gaat over meer dan 75 vragen m.b.t. de recruitmentsite en het proces. Er wordt ook daadwerkelijk bij alle organisaties een mystery sollicitatie gedaan, waarbij de reactietijd en de inhoud van de reactie wordt gemeten. Hieruit komen enkele genomineerden, dit jaar vijf te weten: ASR, Cap Gemini, Deloitte, Klap en VUmc. Deze worden door een jury beoordeeld welke de winnaar zal kiezen. De winnaars van de afgelopen vier edities waren: Reed Business, TenneT, Tam Tam en Deloitte.

Interessant aan de vorm van Digitaal-Werven is dat het niet enkel open staat voor de grote bedrijven, het zijn juiste de kleine die ook een goede ervaring kunnen bieden. Budget speelt natuurlijk een rol, maar is niet enkel leidend. Immers heeft een kleine organisatie het voordeel van flexibiliteit en persoonlijke communicatie wat beloond wordt in het onderzoek.

Event

Het event, dat op 25 oktober plaats zal vinden, staat dit jaar in het teken van ‘wat recruitment van marketing kan leren’. De keynote is Maurice Beerthuyzen, partner bij online dialogue, voormalig hoofd internet bij Interpolis en nu betrokken bij de social media / online media strategie van onder andere Kras, de Staatsloterij, Alliander en VGZ/Univé.

Tevens zal Mitchell van Koert vertellen over de resultaten van de eerste maanden van de nieuwe werkenbijachema website, komt Nic Huijskens van TNS Nipo de resultaten van een nieuw onderzoek over de digitale sollicitant presenteren en zijn er enkele inspiratie cases van werving in social media van oud winnaar TamTam, Monsterboard en Recruitr.

Prijsvraag

De prijsvraag dan. Hoe win je een kaartje voor Digitaal-werven (die je uiteraard mag doorgeven aan je recruiter / hoofd recruitment / arbeidsmarktcommunicatie specialist of wie dan ook). Omschrijf hieronder in de reacties (en als je dat anoniem doet weten we niet wie je bent en kunnen we je niet uitnodigen) wat jij denkt dat recruitment kan leren van marketing. Noem één concreet voorbeeld wat jij denkt dat het meest leerzame zou kunnen zijn wat recruitment kan leren van marketing.

De drie beste suggesties (welke ik als volledig subjectief jurylid zal kiezen) krijgen een kaartje. Reageren kan tot en met woensdag de 19e.

Bas van de Haterd
Professioneel bemoeial bij Van de Haterd Consultancy

Freelance professioneel bemoeial. Kijkt altijd naar het fundamentele probleem, niet de quick fix. Centrale focus zijn de (online) dialogen met klanten, stakeholders, medewerkers en toekomstig medewerkers (afhankelijk van de opdracht). Actief als interim community manager, projectleider voor nieuwe corporate recruitmentsites, adviseur bij verschillende start ups en inspirator m.b.t. de toekomst van werk (de arbeidsmarkt van de 21e eeuw).

Categorie
Tags

1 Reactie

    Maartje

    Wat recruitment kan leren van marketing is dat alles wat er gebeurd in een bedrijf, en dus ook elke werknemer, uitdrager/promotie is van het bedrijf/merk. Dit gebeurd niet alleen door marketing inspanningen! Je zoekt dus niet alleen degene die het beste in het bedrijf/de functie past, maar ook degene die het het beste het bedrijf naar buiten toe kan vertegenwoordigen. Een soort PR, maar dan met je eigen werknemers.


    18 oktober 2011 om 05:47

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!