Connected TV: de visie van Intel’s Erik Huggers

8 augustus 2011, 03:15

In het hedendaagse Nieuwe Media spectrum vervult Intel zonder twijfel een centrale rol. Sinds 2004 is de chip-mogul al actief op dit gebied en vandaag de dag is het bedrijf betrokken bij een wezenlijk aantal grootschalige Connected (of zoals Intel het noemt Smart-) TV initiatieven in Noord Amerika, Europa en Azië. De consumptie van online video rijst de pan uit, maar tegelijkertijd blijkt het nog steeds niet mogelijk om een Connected TV product op de markt te brengen, dat daadwerkelijk aanspreekt bij het grote publiek.

Vorige week nog werd duidelijk dat Logitech, die in november 2010 met haar Revue settop box als eerste Google TV introduceerde, in zwaar weer terecht is gekomen, omdat de verkoop zwaar teleurstelt en bovendien veel product moest worden teruggenomen. Dit incident staat niet op zich, want meerdere soortgelijke initiatieven moesten eveneens voortijdig worden afgeblazen. Blijkbaar is het technisch niet zo eenvoudig om een goed alles-in-1 huwelijk te smeden tussen TV en internet.

Om iets meer van de “ins-and outs” te begrijpen, verwijs ik graag naar volgende video:

Met een verfrissend blik presenteerde Erik Huggers, tijdens de Intellect Consumer Electronics Conference in London, vorige maand, in non-techneuten taal een duidelijk overzicht van de stand van zaken in Connected TV land. De Nederlander Huggers, die in april is binnengehaald als nieuwe general manager van Intel’s Digital Home divisie, is in medialand geen onbekende, vanwege zijn baanbrekend werk bij de BBC Future Media & Technology (o.a. BBC iPlayer).

The way in which we are communicating is changing rapidly and since we are all consumers, we are all part of this changing world. Marketing- and media strategies will have to be re-written, so let's sharpen our pencils and get the show on the road. http://www.linkedin.com/pub/dir/john/goedegebuure

Categorie
Tags

1 Reactie

    Arne

    Er zijn helaas teveel bedrijven, die geen gebruiksvriendelijke oplossing kunnen bedenken en maken. De gevestigde orde helt over naar winstmaximalisatie en niet service en aanbod (tegen een redelijke prijs) en verzandden in technisch rommelige en slechte websites. Er zal design en goede content voor nodig moeten zijn om dit succesvol van de grond te krijgen en ik weet wel wie deze markt gaat verstoren. Ook Intel is niet de partij, die dit van de grond gaat krijgen. Een tech bedrijf, dat niets weet van consumenten en eindgebruikers produkten.


    8 augustus 2011 om 07:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!