The Escape. Nieuwe interactieve YouTube campagne van Intel

17 juni 2011, 04:48

Intel heeft een nieuwe interactieve campagne gelanceerd op YouTube met de nodige custom-made features en een licht social sausje.

Volgens Stephanie Gan regional manager of advertising and digital programs bij Intel Asia Pacific “a personal, engaging and interactive way while demonstrating the visual capabilities of the 2nd Generation Intel Core processor family.” Kijk en oordeel zelf…

Bovenstaande video toont de trailer van de campagne genaamd “The Escape”. De campagne zelf vind je op youtube.com/inteltheescape en bevat aantal interactieve elementen; een eenvoudige puzzel die opgelost moet worden om een deur te openen, een QR-code die gescand kan worden voor extra bonus content en een stukje first-person action gaming met een remote attack drone. Tot slot zit er een heel klein maar beperkt stukje social in als je inlogt via je facebook account.

Met dank aan @marketingfacts en @bramfasseur die een knock-out voor mij wisten te bereiken, zonder dat ze het volgens mij zelf wisten. Maar de campagne update eea op facebook zoals je hierboven ziet, om een viraal effect op gang te krijgen. Dus Marco en Bram zijn inmiddels geïnformeerd 😉

Gedurende de hele experience kom je natuurlijk in aanraking met nieuwe technologieën van Intel zoals het wireless kunnen zenden van video content naar een HDTV. Tim Cheng, executive creative director at Tribal DDB Hong Kong:

“To do justice to the visual benefits of the 2nd Generation Core processors we knew we couldn’t merely tell the product story in a passive, traditional manner. We needed people to experience these benefits in an emotive way, and that’s why we made the audience the hero of this video. In seamlessly bringing together film storytelling, interactive adventure and social networking, we’ve created a product experience that everyone can enjoy. It’s exciting, entertaining, engaging, and it explains technical benefits in a non-technical way.”

Geheel had van mij best nog wel een wat meer interactie en gaming mogen hebben, maar al met al leuke campagne. Zeker voor de vrijdag 😉

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

3 Reacties

    evroekel

    Jammer dat die Facebook updates dan weer niet de tagging goed doet en meteen @bramfasseur en @marketingfacts ook informeert.


    17 juni 2011 om 07:27
    evroekel

    Trailer van YouTube toegevoegd.


    18 juni 2011 om 07:37
    Chris Heine

    Love the film style… internet is evolving into a whole new story telling machine, Next Big Thing?


    18 juni 2011 om 14:40

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!