Klout breidt score uit met peer beoordelingen

3 juni 2011, 10:15

Klout, een van de meest vooruitstrevende diensten in het meten van online invloed van gebruikers, heeft gisteren haar dienst uitgebreid. Met deze +K update, worden vanaf nu ook gebruikersbeoordelingen mee genomen. Elke dag als je als gebruiker inlogt kunt je 5 K’s uitgeven aan mensen die je recentelijk hebben beïnvloed. Daarnaast heeft Klout het aantal onderwerpen waarbinnen je invloed gemeten wordt uitgebreid naar 10, en is het mogelijk om je onderwerpen af te schermen van anderen.

In mijn ogen is Klout een van de meest waardevolle meetinstrumenten van online invloed. Ik ben dan ook erg benieuwd naar hoe deze update gaat uitwerken. Met deze update neemt Klout een extra component mee waarmee het invloed meet. Ik denk zelf daarom dan ook dat dit een waardevolle toevoeging gaat zien, mits het goed beveiligd is tegen misbruik.

Klout zegt over de +K update:

With the +K system, you’ll see a +K button next to all users’ topics: this is a 1-click way to let us know that this user has recently influenced you in this topic.

At Klout, we believe influence is the ability to drive action. We also believe influence is temporal — that is, you constantly need to drive action in order to remain influential in a topic. We believe the +K system stays true to those ideals.

Q + A:

Q: Can I add my own influential topics?

A: Topics are initially generated by our algorithms. We plan to allow self-submission of topics in the near future.

Q: How does giving and receiving +K affect my topics?

A: Giving +K to others has no impact on your own topics (or Klout Score). Receiving +K will affect the ordering of topics (topics with recent +K are listed first), and the time length that these topics are displayed on your profile (receiving +K allows you to remain influential in that topic for longer).

Q: Is there a limit to how many times I can give Klout?

A: You get five +K every day, which you can give to any user in any topic. You can give +K to the same user on a given topic once every 7 days (e.g. if I give Bugs Bunny +K in carrots on Monday, I won’t be able to do it again until the following Monday).

Q: Can I remove topics?

A: Yes, you can remove topics from public display on your profile. Hovering over the topic name on your topics page will display an “x”, which will allow you to hide the topic.

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!