Blue Shots TV: In gesprek met Bart Kuiper van Leukwerkt

27 mei 2011, 12:00

In de serie Idealizes die Michael van Os voor zijn rekening neemt praat Michael met de absolute leiders uit de reclame. Met in deze aflevering een gesprek met Bart Kuiper, eigenaar van bureau Leukwerkt. Bart vertelt over zijn visie op het vak (‘humor is geen streven maar een sterk instrument’), zijn visie op accounts (hij gaat eerlijk in waarom hij niet mee pitchte op het ING account, toen ING besloot een nieuwe bureau pitch uit te schrijven, terwijl ze met Bart werkte en 60% van zijn inkomsten verzorgde) en kijkt terug op zijn samenwerking met Hans van Dijk van Skipintro (‘dat was de leukste periode uit mijn carrière, we waren een fantastisch team’).

Ook vertelt hij over zijn bureau (‘we zijn echte campagne bouwers’) en de rol van televisie (‘Voor reguliere merken is TV het medium waar je merken sterk kan maken’). En tot slot blikt hij, hij is nu 65 jaar, vooruit naar de toekomst en de noodzaak het fundament van zijn bureau te verbreden en te zorgen dat het zonder hem door kan en vertelt hij wat hij ervan vindt dat er wederom internationale bureaugroepen aan zijn deur kloppen om zijn bureau in te lijven.

Op de hoogte blijven van nieuwe programma’s van Blue Shots TV kan via e-Mail, RSS, iTunes, of via Twitter.

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

2 Reacties

    van der Zande

    Leuk interview, maar wel erg braaf en empathisch. Bart Kuiper komt het best tot zijn recht tegenover een interviewer die hem intellectueel uitdaagt en kritisch weerwerk durft te leveren.


    3 juni 2011 om 16:38
    Zeefje

    ja, het onverantwoord hoge ouwe-jongens- krentenbrood-gehalte van dit gesprek begint na een paar minuten op de zenuwen te werken


    8 juni 2011 om 14:39

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!