Column: Hyves, Geenstijl, TMG

13 mei 2011, 11:34

Onderstaand is een volledig gefingeerd gesprek dat je zomaar met een (top) manager van TMG zou kunnen hebben verwacht ik. Dit naar aanleiding van de resultaten van TMG op online gebied, de niet bestaande toelichting en uitsplitsing en de analyse van het FD hierover.

Geen uitsplitsing van de resultaten? We mogen niet weten wat Hyves doet?

Nee, dat lijkt me niet nodig.

Waarom niet?

Gewoon, dat doen wij niet.

Ah, het is dus weer een kat in de zak aankoop?

Nou, dat is veel te snel om zo te stellen.

Maar u had waarschijnlijk veel meer verwacht van de synergie en de focus, die de neergang van gebruik van Hyves moet compenseren? Toch lijkt de groei vooral van Geenstijl te komen, niet?

Nou, met Hyves kan prettig samengewerkt worden, daar valt synergie te halen. Geenstijl is totaal oncontroleerbaar.

Zou dat niet juist de reden kunnen zijn waarom Geenstijl succesvol is en Hyves binnen TMG nu niet?

Nou, er zou veel meer uit Geenstijl te halen zijn als ze wat minder inflexibel waren. Als ze zich iets meer lieten sturen en aan onze plannen toegaven.

Zoals andere units van TMG dat doen?

Ja, precies.

Die units die veel minder bijdragen aan het resultaat?

Nou ja, daar valt tenminste wel mee samen te werken.

Maar het resultaat ervan is veel minder.

Ja, maar goed, dat heeft andere redenen.

Welke dan?

Dat kan ik zo niet zeggen.

Het kan niet zo zijn dat juist het feit dat men zich nergens aan conformeert en volledig hun eigen koers vaart ze zo succesvol zijn?

Ja, dat wel, maar er zou zoveel meer synergie uit te halen zijn als ze een beetje meer mee zouden werken.

*zucht*

Bas van de Haterd
Professioneel bemoeial bij Van de Haterd Consultancy

Freelance professioneel bemoeial. Kijkt altijd naar het fundamentele probleem, niet de quick fix. Centrale focus zijn de (online) dialogen met klanten, stakeholders, medewerkers en toekomstig medewerkers (afhankelijk van de opdracht). Actief als interim community manager, projectleider voor nieuwe corporate recruitmentsites, adviseur bij verschillende start ups en inspirator m.b.t. de toekomst van werk (de arbeidsmarkt van de 21e eeuw).

Categorie
Tags

6 Reacties

    Jan Willem Alphenaar

    I love it!!!


    13 mei 2011 om 11:58
    Annelies Verhelst

    Gehehehe.


    13 mei 2011 om 12:14
    Vincent Leenders

    hahaha, inflexibel


    13 mei 2011 om 12:48
    media

    Hij is leuk, maar ik verwacht nu ook wel een echt interview met TMG Bas! 😉


    13 mei 2011 om 13:13
    Jelle

    Net echt en zeker dicht bij de waarheid. Hyves aankoop grote flop.


    13 mei 2011 om 13:59
    Douwe de Jonge

    Slecht artikel dat wat mij betreft geen column genoemd mag worden. Slap, zogenaamd grappig vraaggesprek gebaseerd op aannames van een artikel op fd.nl wat je geen analyse mag noemen.


    14 mei 2011 om 12:11

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!