29 procent Amerikanen shopte ooit via mobiel

13 april 2011, 03:23

In de VS kocht een op de drie consumenten van 18 jaar en ouder (onderzoekspanel 1054) ooit een product via zijn of haar mobiele telefoon en dat aantal zit stevig in de lift (13 procent in 2009, 23 procent in juli 2010). Dat en nog veel meer blijkt uit een whitepaper van Oracle in samenwerking met ATG uit maart 2011 (via: MC). Zestien procent gebruikt de mobiele telefoon om te prijsvergelijken, pas zeven procent zoekt naar kortingen en coupons.

Rapport

Take-away

“Increasingly, consumers across all age groups want to use their mobile devices not only to get more information about products and find the best prices in stores nearby, but also to make payments directly from their device while in a store. While mobile commerce is more prevalent among younger consumers, there are signs it is gaining traction even among those aged 55 and older. Overall, more than twice as many consumers are making purchases on their mobile phones compared to a similar survey in November 2009. While the overall share (29 percent) is still relatively low, based on the steady, rapid growth in adoption compared to previous research, consumers are increasingly looking for this as an option.”

In het whitepaper ook nog aandacht voor de manier waarop consumenten aankijken tegen telecomproviders. Er zit in de VS een enorme kloof tussen het productaanbod en de service en de verwachtingen van de consument, dat is niet verrassend. Men is op zoek naar een persoonlijker experience, en wil meer informatie en transparantie over de prijzen en producten. Zelf aan de slag? Lees dan: “18 tips voor mobile commerce”.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!