E-mail associatie verder onder vlag DDMA

31 maart 2011, 08:13

De E-mail associatie, de branchevereniging voor e-mail marketing en e-mail providers, houdt als aparte organisatie op te bestaan en gaat op in de DDMA. Gisteren is er een ALV geweest van de E-mail associatie, waarin gestemd zou worden over opgang in de DDMA, de branchevereniging voor dialoogmarketing. De aanwezige leden hebben unaniem vóór gestemd. Michael Straathof, voorzitter van de e-mail associatie licht de keuze toe:

“Wij geloven in de kracht van de combinatie. Het grote voordeel is dat e-mail associatie leden nu toegang hebben tot een groot netwerk, krachtige lobby en een professioneel bureau. Door de oprichting van een e-mail council binnen DDMA blijft e-mail de aandacht krijgen die het verdient.”

DDMA-voorzitter Henry Meijdam is blij met het samengaan:

“ “DDMA en de e-mail associatie hebben hetzelfde DNA. Verantwoorde communicatie is een gedeeld uitgangspunt. Met deze stap neemt onze slagkracht toe. We trokken al gezamenlijk op, bijvoorbeeld met de evaluatie van de Code e-mail. Nu kunnen we met één stem naar buiten treden om consumenten, organisaties en politiek verder bekend te maken met het creatieve, persoonlijke en resultaatgerichte karakter van dialoogmarketing in den brede.”

25 organisaties zijn al zowel bij e-mail associatie als DDMA aangesloten. Met de toetreding van e-mail associatie krijgt DDMA er direct veel nieuwe leden bij. Michael Straathof:

“Voor hen en de bestaande leden van DDMA wordt een e-mail council opgericht. Deze gaat zich bezighouden met het overdragen van kennis via events, workshops, expertsessies en via artikelen en whitepapers. Er zal dit jaar nog een aantal werkgroepen opgericht worden om deze activiteiten te organiseren, om trend- en gedragonderzoek te verrichten en een opleiding te starten. In 2011 wordt ook het e-mail associatie-keurmerk aan het Privacy Waarborg van DDMA toegevoegd. We hebben scherpe ambities geformuleerd voor de toetreding tot DDMA. De e-mail council houdt deze doelstellingen nauwlettend in de gaten.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!