NS en Seats2meet gaan samenwerking aan

21 maart 2011, 12:15

Wie flexwerkt, soms flexibel werkt, een werknomade is, wel eens naar boeklanceringen van internetgoeroes gaat, graag afspreekt in of rond stations omdat dat handig is, kent ongetwijfeld het concept van Seats2Meet. Ronald van den Hoff (@rvandenhoff), geestelijk vader van het concept noemde het al terloops tijdens de M! bloggers dag afgelopen donderdag (#ontmoet2011), maar nu is het “officieel” via een heus persbericht: NS Retailbedrijf Servex en Seats2meet.com gaan dit jaar gezamenlijk vestigingen van Seats2meet.com openen op een aantal stations in Nederland.

De eerste vestiging wordt nog voor de zomer geopend op station Amersfoort. Door de samenwerking met Seats2meet.com biedt Servex op makkelijk bereikbare plaatsen, op en rond stations, mogelijkheden voor flexwerkers om te werken, elkaar te ontmoeten en kennis te delen. In de vergaderlounge kunnen ‘seats’ gehuurd worden, waarbij de gebruiker vergaderstoelen reserveert in plaats van vergaderzalen. Algemeen directeur van NS-dochter Servex, Madeleine van der Zwaan:

“De stationsomgeving is een knooppunt van bedrijvigheid en ontmoetingen. Op die centrale plek speelt Servex graag in op de toenemende behoefte aan een flexibele werkplek en vergaderruimte. Naast het diverse winkelaanbod op het station van eten, drinken en non-foodmerken als HEMA, Rituals en Sissy Boy, breidt Servex haar diensten nu verder uit op het station door de samenwerking aan te gaan met Seats2meet.com.”

Servex zet hiermee samen met Seats2meet.com een stap richting het nieuwe werken. Seats2meet.com speelt in op het nieuwe werken door het creëren van een inspirerende plek, die op een laagdrempelige manier toegankelijk gemaakt wordt voor een breed netwerk. Dit wordt ondersteund met kennisuitwisseling, evenementen, en culturele happenings zoals boekpresentaties en lezingen.

“Binnen 5 jaar bestaat de beroepsbevolking voor 40-45 procent uit kennisnomaden. Deze “knowmads” maken veel gebruik van openbaar vervoer. De samenwerking met Servex voor de exploitatie van Seats2meet.com locaties voelt dan ook erg goed. We kunnen veel van elkaar leren”,

aldus Ronald van den Hoff in het persbericht.

Over Seats2Meet

Seats2meet.com is een on- & offline ontmoetingsconcept en faciliteert gasten met een dynamische omgeving om (samen) te werken, elkaar te ontmoeten en kennis te delen. Een omgeving waar mensen met hun kennis, expertise en enthousiasme waarde toevoegen aan het grotere geheel. In de vrij toegankelijke open lounge of in de per ‘seat’ online te reserveren vergaderlounges. Servex horeca- en retailformules is een dochteronderneming van NS Poort en exploiteert al meer dan 30 jaar diverse horeca- en retailformules op NS-stations. In totaal werken ruim 4.500 medewerkers bij de formules van o.a. AH to go, Smullers, Kiosk, Starbucks, HEMA, De Brooodzaak, Unox, Burger King, Julia’s, Shakies, SWIRL’S, Rituals en Sissy Boy.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    postma

    Amersfoort, dus straks betalen voor de lunch met een (gekraakte) OV-faalkaart?

    Ontzettend interessant concept verder, benieuwd hoe ’t gaat uitpakken. Voor de early adopters natuurlijk wel vervelend dat ’t nu mainstream wordt 😉


    21 maart 2011 om 14:25
    mgvandenbroek

    @postma: Volgens mij duurt het echt nog héél lang voordat het gedachtegoed achter S2M volledig mainstream wordt 😉 Misschien wel een generatie. Dat is trouwens helemaal niet erg….


    21 maart 2011 om 14:27
    ronald van den Hoff

    nou Matthijs, een generatie weet ik niet maar inderdaad sociale innovatie gaat gewoon niet zo snel. ik verbaas me dagelijks dat er vooral bij grotere organisaties niet veel harder wordt gewerkt aan de eigen toekomst anders dan het nog steeds creëren van korte termijn aandeelhouders waarde ipv stakeholderswaarde…aan de andere kant biedt dat dan weer kansen voor kleinere, slagvaardige en innovatieve bedrijven.

    Maar we zijn blij met de deal, dat is zeker!


    21 maart 2011 om 14:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!