MEC in 10 minuten: Hubert de Koning (ECI)

14 maart 2011, 07:31

ECI gaat helemaal terug naar haar roots: postorder. ECI kondigde begin dit jaar de sluiting aan van de fysieke winkels om helemaal over te schakelen op online. Daarbij ligt de nadruk op het voordeel dat ECI als ledenclub kan bieden. Maar, het ledenpricipe is deels losgelaten: je kunt nu ook als niet-lid bestellen. ECI kon jarenlang boeken leveren onder de vaste boekenprijs. Voorwaarde daarvoor was dat leden minimaal 4 boeken per jaar kopen. Voor VIP Leden geldt dat nog steeds. De boekenclub die bekend stond door het verplichte Kroonboek heeft het verleden van zich afgeschud en is terug bij de essentie van het merk. Directeur Hubert de Koning legt in deze editie van “MEC in 10 minuten” uit welke impact de ontwikkelingen hebben op de organisatie. Hij vertelt over de basis van het merk ECI en hou hij de ‘liefde voor lezen’ ook intern een belangrijke plek geeft.

MEC in 10 Minuten is een serie video’s waarin CEO’s en CMO’s aan het oord komen over hun merk. Het is een initiatief van het Marketing Executive Center.

Joris van Zoelen
Co-Founder, Managing Partner, Identiteitsstrateeg bij Synergie | identiteits- en merkstrategie

Co-founder van Synergie in 1995. Synergie is een strategisch adviesbureau dat organisaties helpt een merk te worden en blijven. Wij ontwikkelen marktstrategieën vanuit organisatie en ondersteunen bij het doorleven. Identiteit is altijd ons uitgangspunt omdat organisaties met gedeelde ambities hun categorie verslaan. Het bureau maakt onderdeel uit van Central Park - Group for Growth. Joris is mede-oprichter van Central Park, waarvan ook Mantion - bureau voor ondernemingsstrategie en -cultuur, Brand Republic (reclamebureau in Utrecht en Alkmaar) en Pure Activatie onderdeel zijn. In zijn vrije tijd is hij actief met De Nederlandse Wijnwinkel: de eerste online winkel met alleen Nederlandse wijnen. Voormalig voorzitter van Pragma en Nima Communicatie. Voorzitter van het MEC, voorzitter van Creative Connection en juryvoorzitter van CCB. Spreker en publicist, onder andere voor MEC in 10 Minuten op MarketingFacts en MarketingTribune.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!