eMarketer: Facebook voorbij Yahoo in display opbrengsten 2011

eMarketer: Facebook voorbij Yahoo in display opbrengsten 2011

Meer dan 1 op de 5 dollars die in de VS besteed worden aan online advertising gaat naar Facebook, zo blijkt uit een gisteren gepubliceerde schatting van onderzoeksbureau eMarketer. Daarbij, voorspellen de onderzoekers, gaat Facebook Yahoo nog in 2011 voorbij als gekeken wordt naar de opbrengsten uit display advertising: in 2011 tekent Facebook voor 21,6 procent van het advertising volume, Yahoo voor ‘slechts’ 16,4 procent. Facebook groeit 80.9% in display-opbrengsten naar 2.19 miljard dollar in de VS alleen in 2011.

“Yahoo!’s US display ad revenues will increase by double digits each year from 2010 through 2012. Despite that, not only will Facebook’s display revenues surpass Yahoo!’s this year, Google’s revenues will exceed Yahoo!’s next year,” zegt David Hallerman, principal analyst bij eMarketer. “What that leapfrogging trend confirms is the strong demand among brand marketers for online display ad placements.”


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.