IAB UK lanceert social media measurement and intent guide

15 februari 2011, 05:02

Dat is een hele mond vol, zo’n “social media measurement and intent guide”. Volgens IAB UK krijg je in de 16 pagina’s tellende gids (je vindt hem hieronder op SlideShare) advies over hoe je het best social kunt integreren in traditionele campagnes en tips over hoe je resultaten precies moet meten, bijsturen en benchmarken. Het draait allemaal om het framework voor het meten van social media, dat het IAB vorig jaar heeft gelanceerd. Meer over dat framework (mooi afgekort met Intent Awareness Benchmark) vind je ook hieronder.

Social media measurement and intent guide

IAB Framework

Quote

Mairi Clark, Senior PR en Marketing Manager bij het IAB en hoofd van de Social Media Council over het waarom van de gids:

“Social media is now enjoying high level attention from all aspects of the advertising industry. It’s the responsibility of the IAB and the members of the Social Media Council to guide entrants into the medium past the pitfalls and to ensure advertisers get maximum benefit from what can be an incredibly fulfilling and profitable channel. I’m really pleased we’ve been able to build on the work that the Social Media Council carried out last year in constructing the measurement framework by creating this guide.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!