Nu live: Social Cinema-doc Life in a Day van YouTube

11 februari 2011, 19:26

Hollywood-filmmakers Ridley Scott en Kevin MacDonald vroegen gebruikers van Youtube om op 24 juni 2010 een moment uit hun leven vast te leggen en te uploaden naar YouTube.com/LifeInaDay. 80.000 videoclips uit 192 landen, in totaal goed voor 4.500 uur kijkplezier (?) was het resultaat. Ridley en Kevin compileerde het geheel tot een 90 minuten durende film die een beeld geeft van onze wereld op dit moment. Ga er maar even voor zitten…

@vincente was afgelopen dinsdag in de stadsschouwburg bij de première aanwezig, interviewde Tim Partridge de marketingmanager van YouTube en deelde zijn indrukken hier over de film. Ik heb de totale 90 minuten zelf nog niet bekeken, dus reacties zijn zeker welkom! Met dank aan @berend100 voor de tip!

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Memey

    context staat waarna een btdaalee link goed zou zijn. Hieropvolgend kwam er een discussie op het log van Joost de Valk waar nog eens bevestigd werd dat op dit moment btdaalee tekstlinks niet aan te raden zijn. Elke


    9 juli 2015 om 02:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!