MySpace officieel in de verkoop

3 februari 2011, 05:28

In dit lijvige artikel heb ik ongeveer geprobeerd om de teloorgang van MySpace te schetsen. Ik had toen een aantal mogelijke opties verzonnen voor de toekomst van MySpace, waaronder langzaam dood laten bloeden en opdoeken om de concurrentie niet in de kaart te spelen (zo denken ze daar bij News Corp, dacht ik). Kennelijk stuurt MySpace tóch aan op een verkoop, dat is nu officieel. In een belsessie met analisten over de winstcijfers heeft COO Chase Carey gezegd dat nu de juiste tijd is om te verkopen en dat er dus gezocht gaat worden naar een nieuwe eigenaar. Het personeelsbestand is met de helft afgeslankt, het redesign en de nieuwe focus zijn wel de juiste weg volgens Carey maar het levert allemaal te weinig op.“The new MySpace has been very well received by the market and we have some very encouraging metrics. But the plan to allow MySpace to reach its full potential may be best achieved under a new owner.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    christiaanbeem

    Wat moet je nog van MySpace maken? Puur sociaal netwerken gaat niet, puur richten op muziek betekent waarschijnlijk een te kleine doelgroep. Misschien dat er iets totaal anders van gemaakt moet worden. Rondom grote evenementen wereldwijs bijvoorbeeld. Een sociaal netwerk dat gaat over wie waar is geweest. Daar zou ik nog in geloven, maar vereist wel een hoop werk. Ik ben benieuw!


    3 februari 2011 om 06:41
    onnogroen

    Myspace is over zijn houdbaarheidsdatum heen.


    3 februari 2011 om 19:34
    chi666

    *vrijdagochtend goedkoper opmerkingen modus aan*

    Zou TMG geen interesse hebben?


    4 februari 2011 om 08:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!