Schrijf je webshop in voor de Thuiswinkel Awards

13 januari 2011, 05:13

Meer kleinere webwinkeliers (jaaromzet tot 3 miljoen euro) dan ooit hebben zich volgens de organisatie ingeschreven voor de publieksprijzen bij de Thuiswinkel Awards. Ook de vakprijs Beste Starter kent veel deelnemers, meldt de organisatie. De inschrijving (kost geld) is nog een week open, de sluiting staat gepland voor 21 januari 2011. Er is een nieuwe jury, er is een benchmark onderzoek van Jungle Minds en in totaal zijn er drie vakprijzen te winnen.

XS en XL Shops

Waar bij de publieksprijzen in voorgaande jaren een onderscheid werd gemaakt tussen ‘kleine’ en ‘grote’ shops, spreekt de organisatie nu van respectievelijk XS en XL Shops. Het aantal inschrijvingen in de eerste groep ligt nu al 27 procent hoger dan het totaal aantal deelnemers van vorig jaar, volgens Paloma van der Put, manager marketing en communicatie bij initiatiefnemer Thuiswinkel.org. “Ook zien we een toename van het aantal aanmeldingen voor de vakprijs Beste Starter. Steeds meer kleinere of startende webwinkeliers dingen dus mee naar de awards dit jaar.”

Vakjury krijgt ondersteuning

Zes nieuwe juryleden zullen de vakjury voor de Thuiswinkel Awards versterken. Dat zijn Ronnie Overgoor (Pitch Management), Jorij Abraham (Unic), Olivier van Duijn (eBay), Herman Bramer (Dexcom Retail), Dennis van Allemeersch (PayPal) en Martin Beijer (met Ticken.nl winnaar van de Starter Award 2010).

Benchmark-onderzoek

Het keurkorps krijgt dit jaar advies van GfK Intomart en Jungle Minds. Zij onderwerpen deelnemers van de Webwinkel Award aan een benchmark-onderzoek, dat de webwinkeliers na de uitreiking op 24 maart ontvangen. Het onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van zowel De Stichting Nationale Thuiswinkel Awards als het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD).

Drie vakprijzen

In Huis ter Duin worden eind maart vakprijzen voor de beste webwinkel, de beste startende webwinkel en, voor het eerst, voor de beste mobiele webwinkel of shopapplicatie uitgereikt. Een maand later wordt op De E-commerce Dagen de Thuiswinkel Supplier Award uitgereikt.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!