De betere middelvinger van de Belgen

13 januari 2011, 10:03

Geïnspireerd door alle helpdeskellende bij het Belgische Mobistar én door onze eigen Youp dachten ze bij het team van Basta (caberetgezelschap Neveneffecten) dat het tijd was voor actie tegen de telecomreus. Of actie, eigenlijk wraak. Een container voor de deur, op een net niet handige plek. In die container een paar jongens met een telefoon, synthesizer en een mac. We zullen ze het eens laten voelen, hoe het voelt om in de wacht gezet te worden. Team: “Op uw factuur ziet u een klantennummer staan.” Medewerker Mobistar: “Ik héb geen factuur”. Het is een must see. En een hele dikke internet hit met nu al 343817 views. (via DC, ook op De Stentor en DWDD gisteren).

De Stentor/GPD schrijft:

“Het bedrijf zelf heeft inmiddels beterschap beloofd onder andere door het inzetten van vijftig extra medewerkers. De makers van Basta zijn in België beroemd én berucht. Het afgelopen jaar stuurden ze een groot aantal nep-persberichten rond van een neponderzoeksbureau. Een aantal daarvan werden ongecontroleerd in de krant gezet.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

7 Reacties

    michielheijmans

    Het is toch wel echt een hele toffe en geslaagde actie. Medelijden met en bewondering voor de man van security is gepast. Wat een geduld!


    13 januari 2011 om 10:30
    Bart van de Casteel

    +1 voor de medewerker van Mobistar. Ik had allang opgehangen.


    13 januari 2011 om 10:33
    ronaldtervoert

    Briljante actie. En zeer knap hoe de heren het hebben uitgevoerd. Mooie analogie…


    13 januari 2011 om 10:58
    Hardcopy

    Mooi!


    13 januari 2011 om 11:21
    Medewerker Mathieu!

    Mathieu toonde dat het kan zonder roepen tegen de helpdeskmedewerkers!

    Probeer het, je krijgt veel meer gedaan met een vriendelijk woord!!

    Dank u wel Mathieu voor deze wijze les aan de mensen die een helpdesk contacteren !!!


    13 januari 2011 om 16:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!