Vente-Exclusive.com door grens 1 miljoen leden

22 december 2010, 08:22

Een besloten webwinkel met dagelijks 120.000 bezoekers en 1 miljoen leden. Vier jaar na de lancering heeft Vente-Exclusive.com deze week de grens van één miljoen leden doorbroken. Vente-Exclusive.com is daarmee, zo meldt het persbericht, de grootste besloten webwinkel in Nederland. Eind 2007 telde de webwinkel 25.000 leden, in 2008 groeide dat aantal tot 100.000, in 2009 stond de teller op 400.000 en deze week werd de magische grens van één miljoen leden doorbroken. Peter Burin, woordvoerder van Vente-Exclusive.com:

“We hebben enerzijds hard gewerkt om een klantgerichte en gebruiksvriendelijke webwinkel uit te bouwen. Anderzijds zorgen we ervoor dat we elke dag topdeals aanbieden in samenwerking met ruim 120 populaire modemerken. Die aanpak loont en zorgt er voor dat elke dag opnieuw duizenden mensen onze webshop bezoeken.”

Burin legt verder uit over de werking van Vente-Exclusive.com: “Onze leden krijgen tussen de dertig en zeventig procent korting op de artikelen die ze bij ons kopen. Ze laten steeds via sociale media zoals Hyves, Facebook, of Twitter aan hun vrienden weten dat ze bij ons een aankoop hebben gedaan. Vervolgens schrijven deze vrienden zich daarna ook in op onze website: door dit sneeuwbaleffect groeit ons ledenaantal snel.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

9 Reacties

    Anders

    Indrukwekkende aantallen. Toont maar weer eens aan mensen graag bij een “exclusieve club” (miljoen leden of niet) willen horen.


    22 december 2010 om 09:47
    mgvandenbroek

    @oli4b: Ik weet dat ze op Emerce erg veel over Vente-Exclusive schrijven of schreven. Wij hebben het er hier op Marketingfacts eigenlijk nog nooit over gehad en dit persbericht leek me een mooie aanleiding om dat te doorbreken. Moet zeggen dat ik er zelf ook geen lid van ben en dat ik van andere exclusieve outlets niet bepaald onder de indruk ben. De kortingen zijn hoog, maar gaan altijd van een of andere belachelijke adviesprijs af waardoor je nog steeds uitkomt op hoge bedragen die het nét niet leuk maken om te kopen. Dat is tenminste mijn ervaring.

    Ik denk niet dat jouw “onderzoek” helemaal representatief is. Of wel?


    22 december 2010 om 09:55
    Jos

    Nog nooit van gehoord… Zelfde onderzoekje als Oli4b gedaan, ook zonder resultaat. Ook al is zo’n onderzoekje niet representatief, ik geloof dus niets van die 1 miljoen leden.


    22 december 2010 om 10:30
    Oli4B

    Niet representatief inderdaad, maar toch een stuk of 15 reacties, maar met een miljoen leden zou je verwachten dat ik wat meer positieve reacties zou krijgen. Ik hou het op iBood, daar breng ik al genoeg geld heen 🙂 En een Rolls Royce met 50% korting is nog steeds een boel doekoe.


    22 december 2010 om 11:20
    mgvandenbroek

    PERSBERICHT

    Spectaculaire groei voor Vente-Exclusive.com logo ve.jpg

    ~ Marktleider online privéverkopen groeit 10 keer sneller dan online fashion markt ~

    Amsterdam, 27 januari 2011 – 2010 is voor Vente-Exclusive.com, marktleider in online privéverkopen van mode- en lifestyleartikelen in Nederland en België, een erg succesvol jaar geweest. Het aantal verkochte artikelen steeg van 200.000 naar ruim een half miljoen stuks en er werd een recordomzet van 16 miljoen euro behaald. Daarmee is Vente-Exclusive.com 2,5 maal groter ten opzichte van 2009 en groeit de webshop 10 keer harder dan de Nederlandse online fashion markt.

    Groei 10 maal hoger dan online fashion markt

    Vente-Exclusive.com heeft in 2010 opnieuw een grote sprong voorwaarts gemaakt. Met een omzet van 16 miljoen euro doet de marktleider 2,5 keer beter dan in 2009. Toen werd een cijfer van 6,5 miljoen gerealiseerd. Lex Groenenberg, COO van Vente-Exclusive.com is erg tevreden met dat resultaat. “We kijken tevreden terug op een erg succesvol jaar, waarin we onze vooropgestelde doelstellingen hebben bereikt.”

    Uit een recente studie van GfK PanelServices Benelux blijkt dat de online verkoop van modeartikelen in 2010 in Nederland met 15 procent steeg ten opzichte van 2009. “Wanneer we dat vergelijken met onze cijfers, dan groeien we bijna 10 keer harder dan de online fashion markt,” aldus Lex Groenenberg. “We merken dat er nog heel veel potentieel zit in de online verkoop van fashion- en lifestyle artikelen en willen ook in 2011 onze voortrekkersrol behouden in de verdere ontwikkeling van die markt.”

    Achtbaan

    2010 is over de hele lijn een memorabel jaar geworden voor Vente-Exclusive.com. Er werden een aantal nieuwe strategische partnerships met belangrijke modehuizen gesloten waaronder de Unlimited Sports Group, Mexx, New Zealand Auckland en Patrizia Pepe. Daarnaast steeg het aantal verkochte artikelen van 200.000 tot meer dan een half miljoen stuks en werd op het einde van het jaar de magische grens van 1 miljoen leden doorbroken.

    “Het gaat erg hard,” zegt Lex Groenenberg, “Soms voelt het echt alsof we in een achtbaan zitten. We organiseren nu tweemaal zo veel verkopen als een jaar geleden. Dat is een ongelofelijke prestatie, waar we met het hele team erg trots op zijn. Ook in 2011 willen we verder blijven groeien en kijken we uit naar de mogelijkheden en uitdagingen die voor ons in het verschiet liggen.”


    27 januari 2011 om 11:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!