Marketingfacts goes Android

21 december 2010, 11:54

Op veler verzoek is het weblog van Marketingfacts binnenkort ook beschikbaar op het Android OS. Na de ontwikkeling van de M! iPhone App kregen we veel verzoeken voor een Android App. De M! Android app zal naast de nieuwste artikelen ook de vacatures van M! Jobs aanbieden. We proberen zoveel mogelijk van de iPhone App functionaliteiten over te brengen naar versie 1.0 van de app. Maar natuurlijk zijn er nog veel meer mooie dingen om in de app te stoppen in de toekomst.

De Android App zal in de loop van januari beschikbaar komen via de Android Market. We zijn nu druk aan het sleutelen, gaan binnenkort de testfase in en zoeken daarvoor ook beta-testers. Interesse? Stuur mij een e-mail via techniek@marketingfacts.nl. Subject: “M! Android betatest”.

Onno Groen
Multimedia designer bij ONNO VISUAL&INTERACTION;

Categorie
Tags

9 Reacties

    Marco

    Kan iemand mij vertellen wat de meerwaarde is van zo’n ten opzichte van een mobiele versie van een website? Maw. waarom zou ik weer een app op mijn (toch al overvolle) telefoon installeren. Ik zie veel liever een goede mobiele versie van een website!


    21 december 2010 om 14:12
    onnogroen

    @Marco Mensen waarderen een native app vaak meer dan een webversie. Je hoeft geen adres in te typen etc. Daarnaast is het aanweizg zijn in een App Store altijd een mooie manier om een blog meer onder de aandacht te brengen bij bestaande/nieuwe bezoekers. Wij zijn ook aan het kijken hoe wij de ‘niet iPhone en Android’ telefoons beter kunnen bedienen. Waarschijnlijk zal dit resulteren in een betere mobiele web ervaring.


    21 december 2010 om 14:15
    jvaneck

    Ik hoor nog weining goede argumenten voor een app ipv een goede mobiele site in dit geval. Geen adres intypen is natuurlijk geen argument, je kan net zo makkelijk een app starten als een snelkoppeling naar een website (op Android in ieder geval). Daarnaast waarderen mensen een app vaak beter dan een mobiele site omdat de meeste mobiele sites crap zijn. Een app moet mijns inzeins echt toegevoegde waarde hebben om ’t te installeren, een mobiele site bezoek ik veel makkelijker. Weet ik nu in het screenshot zie lijkt me niet echt een toegevoegde waarde hebben ten opzichte van een goede mobiele site.


    21 december 2010 om 14:54
    onnogroen

    @Jeroen Ik dismiss de belangrijkheid van een mobiele website niet, en ook hier moeten bij Marketingfacts stappen gezet worden, maar een native app is uiteindelijk voor de eindgebruiker de meest gemakkelijke en overzichtelijke manier om een ‘blog’ te lezen. Vaak zie je inderdaad dat een app veel mogelijkheden bied die een mobiele website niet bied. De Android app zal in versie 1.0 niet veel verschillen van de iPhone app (lezen, reageren en delen van berichten en vacatures). Daarna gaan we aan de slag om te kijken wat logische uitbreidingen zijn voor zowel de iPhone als de Android app. Een mobiele website met vergelijkbare functionaliteiten zal zeker worden besproken.


    21 december 2010 om 15:07
    lbroekman

    Aanvraag zit in de mail. Wil graag testen. App heeft zeker toegevoegde waarde. Type ik een adres in en browser in op een mobiele app (tablet gaat nog, telefoon is al een stuk onhandiger) of druk ik op een icoon en krijg ik de laatste berichten van die bron te zien. Gebruik ook al apps van Techcrunch, Mashable, Bright, Androidworld. Dit is een prima toevoeging.


    21 december 2010 om 20:42
    onnogroen

    Test reactie vanuit de Android App!


    22 december 2010 om 00:08
    evroekel

    Wat is de laatste stand van zaken hiervan?


    7 februari 2011 om 17:39
    lbroekman

    @evr Getest. Feedback gegeven. Nog geen nieuwe versie gezien.


    7 februari 2011 om 17:43
    Onno Groen

    De ontwikkeling en debugging na de testfase kost iets meer tijd dan verwacht. Hij komt snel beschikbaar. Ik steek er zoveel mogelijk tijd in.


    7 februari 2011 om 20:54

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!