Spil Games start samenwerking met Marketingfacts

13 december 2010, 08:44

Spil Games start een redactionele samenwerking met Marketingfacts (zie ook deze aankondiging en de reacties over de samenwerking met Marktplaats.nl). Het komend halfjaar zal Scott Johnston (@amsterdamscott), manager external communications bij Spil Games, in maandelijkse blogpostings een kijkje in de keuken geven van het hardst groeiende online gamingbedrijf van Nederland. Aan de hand van casestudies zal Johnston laten zien waar Spil Games mee bezig is, cijfers en feiten over online gaming delen, trends en marktontwikkelingen beschrijven (denk aan micropayments, mobile en social networks) en voorbeelden geven van relevante advertising.

Scott Johnston (@amsterdamscott), manager external communications:

“Ik ben nu een half jaar bezig als communicatiemanager bij Spil Games en ik verbaas me nog iedere dag over hoeveel aandacht en interesse er is voor online gaming. Gaming is overal waar je bent, het is online, op social networks, maar ook op traditionele bordspellen en op mobiel. Wat we bij Spil Games doen, gaming naar online brengen en het groot maken, ik vind het magic. Gaming is en wordt voor iedereen toegankelijk, overal ter wereld. Spil Games is een jong, ambitieus en ‘fun’ bedrijf om te werken. We hebben heel veel spannende verhalen te vertellen waarvan we denken dat nog niet iedereen ze kent. We hebben heel veel zin om iets moois van deze samenwerking te maken. En we zijn heel erg benieuwd naar de feedback van lezers op Marketingfacts, discussie is meer dan welkom!”

Gregory Kukolj (@gregorykukolj), director corporate communications Spil Games:

“We willen heel graag op een inhoudelijke manier wat we doen bij Spil Games onder de aandacht brengen van marketeers en marcom- professionals. Deze samenwerking met Marketingfacts leent zich daar in onze ogen perfect voor. We zien in de online branche dat veel mensen Spil Games kennen, maar dat nog niet iedereen weet welke mogelijkheden en voordelen online gaming marketeers en communicatieprofessionals kunnen bieden. In de komende zes blogpostings gaan we cases behandelen, facts en figures over online gaming delen en geven we een zo goed mogelijk kijkje in de keuken van Spil Games.”

We zijn er hier bij Marketingfacts trots op dat we Spil Games op deze manier aan ons kunnen ‘binden’ als partner. We kijken uit naar de verhalen en ik wil afsluiten met een oproep. De redactie van Marketingfacts en Spil Gamens kunnen genoeg interessante verhalen verzinnen (tenminste, dat denken we). Maar jullie kunnen dat ook en vast beter: ideeën en suggesties zijn meer dan welkom!

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Kasper de Wijs

    Leuk! Ik ben wel benieuwd naar cases waarin bedrijven casual games hebben ingezet als marketinginstrument met resultaatcijfers. Wat zijn de factoren die een spel populairder en de campagne succesvoller maken?


    13 december 2010 om 09:00
    Annelies Verhelst

    Spannend! Marketingfacts wordt wel breder zeg, ook met die gadgets enzo. Cool.


    13 december 2010 om 09:22
    Richard Stoof

    Dat is goed nieuws! Ik hoop dat naast casual gaming ook game community’s en platformen als Stardoll, Panfu en Habbo aandachtig omschreven worden. Dit zijn online game-community’s met een hoog bereik maar nog steeds kost het dagelijks veel tijd en energie om marketeers te overtuigen van de kracht van dergelijke platformen.

    Hier kan ik ook wel leuke cases over verzorgen!


    13 december 2010 om 09:56
    Antonio ‘Thonis’

    Lijkt me erg leuk! Tof dat jullie deze kennis willen delen. Ben benieuwd in hoeverre jullie in dezelfde markt zitten als Zynga en hoe deze markt werkt (cijfers/business modellen).


    13 december 2010 om 21:16

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!