HelloInbox voor iPhone gelanceerd in NL App Store

9 december 2010, 07:45

HelloInbox heeft gisteren (zie: iPhoneClub) zijn eerste applicatie gelanceerd in de Nederlandse App Store voor de iPhone, zo melden de makers via een persbericht vanmorgen. HelloInbox is een Nederlandse dienst die de gebruiker in één oogopslag al zijn e-mailaccounts en sociale netwerken laat checken via een app op de iPhone. “Heb je een halve minuut over bij de tramhalte of in de wachtkamer van de tandarts, dan kun je even snel door al je berichten en updates scannen en gelijk heel makkelijk een reactie of een nieuwe status update plaatsen”, ronkt het persbericht. Nu al ongeduldig geworden? Hier de link naar de App Store. Hieronder meer informatie.

Wat is HelloInbox?

HelloInbox is een Nederlandse iPhone-applicatie uit de koker van Dirk de Kok en Paul van Berkel (beide ex-LostBoys) waarmee de gebruiker alle berichten van e-mailaccounts als Gmail, Hotmail, MobileMe én updates van sociale netwerken als Hyves en Twitter vanuit één applicatie kan bekijken en beantwoorden. De gebruiker kan bijvoorbeeld vanuit de applicatie in één keer de status van al zijn sociale netwerken wijzigen, waarbij hij steeds zelf kan aangeven naar welke sociale netwerken hij de update verstuurt. HelloInbox is daarnaast een volwaardige e-mailclient waar de gebruiker zijn verschillende e-mailaccounts aan kan toevoegen.

Waarom HelloInbox?

In het persbericht:

“Wij ergerden ons zelf groen en geel aan de verschillende applicaties voor e-mail en sociale netwerken. Als je via Twitter te horen krijgt dat er een mail op je wacht, moet je eerst Tweetdeck verlaten en je opnieuw aanmelden bij Gmail of Hotmail. Wij wilden een overzichtelijke applicatie bouwen waarin je kunt zien wat er naar je e-mail wordt gestuurd en wat er in de sociale netwerken gebeurt. Met de groeiende populariteit van smartphones met snel mobiel internet hebben wij nadrukkelijk gekozen voor de ontwikkeling van mobiele applicaties.”

De app is alleen nog verkrijgbaar voor de iPhone, maar op korte termijn komt er ook een Android- en een mobiele webversie. HelloInbox is voorlopig alleen beschikbaar in de Nederlandse App Store, in de toekomst wordt de applicatie ook vrijgegeven voor gebruikers in de rest van de wereld. Gezien die keuze voor Nederland ontbreekt Facebook, maar ook dat sociale netwerk wordt snel toegevoegd.

Hoe werkt het?

Gonny van der Zwaag schrijft op iPhoneClub:

“Bij het opstarten van de app moet je eerst een account aanmaken – eigenlijk is dat nogal onhandig, want HelloInbox had me ook op basis van een al bestaand Hyves- of Twitter-account kunnen identificeren. Die moet je verderop in de app immers toch invullen. Vervolgens voer je de Twitter- en Hyves-account en een aantal e-mailaccounts in. Dit werkt op dezelfde manier als het toevoegen van mailaccounts via de instellingen van je iPhone. Blijkbaar kan HelloInbox die gegevens niet automatisch inlezen van je iPhone. Je kunt trouwens meerdere accounts toevoegen, dus ook meerdere Twitter-accounts.

Voor mensen die moeite hebben om alle berichten op alle netwerken bij te houden en ook nog zicht willen houden op hun mail, is HelloInbox een mooie oplossing. Of het voor jou ook werkelijk zin heeft, ligt aan de hoeveelheid mail die je binnenkrijgt. Zelf vind ik de Unified Inbox van iOS 4.0 erg handig en omdat ik eigenlijk nauwelijks op Facebook of Hyves ga kijken of er nieuwe berichtjes zijn, zie ik HelloInbox wel zitten. Maar als je al tevreden bent met de Unified Inbox van iOS en toch niet zoveel met sociale netwerken doet, kan ik me voorstellen dat je deze app niet zo dringend nodig hebt.”

Centjes

Voor HelloInbox is gekozen voor het freemiummodel. De basisapplicatie blijft gratis, maar op termijn zullen de makers een betaalde premiumversie met extra features van HelloInbox introduceren. De heren zoeken nog financiers voor de internationale uitrol. “Het is niet eenvoudig gebleken om in Nederland geschikte investeerders te vinden, daarom overwegen wij ook een kantoor te openen in Silicon Valley om daar aanvullende financiering te zoeken.” Plenty ambitie, lijkt me….

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Martijn

    Jammer dat Facebook niet meegenomen wordt. In de Appstore staat dit wel in de inleidende tekst vermeld.


    9 december 2010 om 10:40
    Paul

    @ Martijn Als je verder leest staat er wel duidelijk ‘binnenkort’ bij.


    9 december 2010 om 12:13

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!