ADV: IAB Interact 2010

8 december 2010, 07:45

Op woensdag 15 december is het jaarevenement van het IAB: Interact 2010. Dit jaar met “Insight out, the whole truth!” als thema. Marketingpraatjes zijn mooi, maar wat doet er nou echt toe. Wat is succesvol en wat werkt absoluut niet, en waarom. Wat zijn de kansen, wat de bedreigingen. Welke kanalen moet je inzetten en welke niet. Hoe ziet het medialandschap eruit en hoe zijn de krachten verdeeld. Allemaal zaken waarop het IAB antwoord wil geven door een inkijk in wat er op dit moment gebeurt in interactive advertising. De sprekers zijn onder andere Alain Heureux (President IAB Europe) en Alexander Klöpping (Gadgetcompany) evenals afgevaardigden van alle taskforces van het IAB die de parallelsessies gaan verzorgen. De aanwezige taskforces op Interact 2010:

– Performance Advertising

– Search

– Effectiviteit & ROI

– Affiliate marketing

– Online Video

– Social Media

Tijdens Interact zullen John Meulemans en Casper Mooyman van de IAB Taskforce Social een gezamenlijke presentatie geven. De presentatie van John (Some like it social) introduceert de Taskforce Social en haar doelstellingen, achtergrond en beweegredenen. Tevens zal John dieper ingaan op het aspect dat we social media niet moeten beschouwen als ‘media’ of weer een ander kanaal waarop merken kunnen adverteren of zenden. Op het moment dat we social gaan zien als een mogelijkheid om als merk de interactie aan te gaan met haar consument en dat op een continue basis gaan onderhouden, kan social op een meer effectieve en efficiënte manier werken voor een merk.

Het is daarom erg belangrijk vooraf goed na te denken over de inzet van social, de doelstellingen van het gebruik van social media en de impact op het bedrijf en/of haar werknemers. Het vooraf instellen van een speciaal (social) team, bestaande uit afgevaardigden van alle afdelingen en duidelijke richtlijnen mee te geven of een social policy op te stellen, kan een essentiële bijdrage zijn om te komen tot een succesvolle implementatie en gebruik van social media.

Aansluitend wordt een case van Vodafone gepresenteerd door Casper Mooyman, social media manager bij Vodafone en eveneens lid van de Taskforce Social . Casper zal inzicht geven in de manier waarop Vodafone social marketing omarmt heeft, het gebruik en de toepassingen van social, de do’s en don’ts. Bedoeling is om van deze case te kunnen leren, en door het uitwisselen van kennis ook hier weer anderen te kunnen helpen om social op de juiste manier te implementeren en toe te passen binnen de eigen organisatie.

Ook naar Interact? Zie de website voor meer informatie.

http://nl.linkedin.com/in/nicoleniemann

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!