Double digit groei in online advertentiebestedingen US 2014 (eMarketer)

7 december 2010, 07:26

“It may seem ironic, but marketers’ economic concerns are leading them to spend more for online advertising. This trend reflects how most forms of internet advertising are now seen as more of a ‘sure thing’ than most traditional media.” Dat zegt David Hallerman, principal analyst bij eMarketer in dit artikel waarin zijn bedrijf double digit groei in online advertising bestedingen voorspelt voor de VS. In de VS wordt voor komend jaar een groei van 10 procent verwacht met 28,5 miljard aan bestedingen, daarna gaat het ieder jaar harder tot 2014: 40,5 miljard aan advertentiebestedingen is de voorspelling. Online video blijft het hardst groeien, de meeste dollars gaan naar search.

Hallerman haalt om deze voorspelling te duiden nog de trend naar online als steeds meer onderdeel van ons dagelijks leven aan:

“In addition, marketers of all sizes increasingly acknowledge the internet’s central place in people’s lives by devoting larger shares of their ad budgets to digital. We see this when big brand marketers spend more for online video advertising, and again when small and midsize businesses spend more for banner ads and search.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!