Mobile advertising werkt door in social media

1 december 2010, 06:50

Onderzoeksresultaten van Milennial Media (via MarketingCharts) wijzen uit, dat ongeveer een kwart (26 procent) van de inzet van mobiele advertising post-click gedrag in social media tot gevolg heeft. Die social media interacties worden vervolgens gebruikt voor leadgeneratie en brand engagement. Het invullen van contactformulieren, registratie van leden, video’s bekijken en bellen staan allemaal hoger in de lijst van post-click gedrag. In de meeste gevallen (40 procent) wordt als campagnedoel sitebezoek aangegeven, gevolgd door applicatie downloads en het sturen naar specifieke landingspagina’s.

Marketingcharts schrijft:

“Retail promotion and m-commerce as post-click campaign actions experienced tremendous growth month-over-month with a 13% and 8% increase, respectively. Millennial analysis shows the increase is tied to brands in the retail and CPG verticals developing promotions to drive increased holiday sales through mobile advertising.”

Rapport

Het rapport (niet heel uitgebreid en véél over Milennial Media) kun je hier na registratie downloaden.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    GJ

    Leuk artikel!


    1 december 2010 om 08:15

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!