Marktplaats en Microsoft organiseren ontwerpwedstrijd voor nieuwe zoekfunctie

11 november 2010, 08:31

Marktplaats en Microsoft organiseren gezamenlijk een wedstrijd waarbij internetbureaus wordt gevraagd een nieuwe, innovatieve zoek- en vindfunctie voor Marktplaats te ontwerpen, op basis van HTML5. Het doel van deze wedstrijd is om te onderzoeken hoe de specifieke functionaliteit van HTML5 kan bijdragen aan een betere functie voor het zoeken en het presenteren van de resultaten van een zoekopdracht, zodat de Marktplaatsgebruiker op een andere manier het product of de dienst kan vinden. Marktplaats en Microsoft zijn geïnteresseerd in hoe ontwikkelaars en gebruikers hiermee omgaan. De winnaar krijgt een bedrag van € 20.000 om het idee vervolgens te realiseren.

Geïnteresseerde bureaus kunnen zich voor deelname inschrijven op innovatiewedstrijd.marktplaats.nl. Op deze site kunnen zij ook terecht voor gedetailleerde informatie en een volledig overzicht van voorwaarden over de wedstrijd. De deelnemer moet zelf het gepresenteerde idee kunnen realiseren. De winnaar krijgt dus 20k voor de realisatie en is direct verantwoordelijk voor de volledige oplevering van het volledig uitgewerkte idee. De oplossing zal via een aparte site beschikbaar worden gemaakt, maar wordt wel gekoppeld aan de Marktplaatsdatabase om gebruikers direct toegang te geven tot de actuele advertenties.

Leendert Bottelberghs, Hoofd Innovatie & Mobiel bij Marktplaats:

“Achter de schermen zijn we bij Marktplaats voortdurend bezig met het verbeteren van onze dienstverlening voor de gebruikers. De komende jaren zullen we doorgaan met innovatie van onze site, en zal dit geleidelijk ook steeds meer zichtbaar worden voor onze bezoekers. Met deze wedstrijd willen we internetbureaus met een innovatieve blik mee laten denken over hoe Marktplaats er in de toekomst uit kan gaan zien, op een simpele, effectieve en vernieuwende manier.”

Bram Veenhof, Web Platform Architect van Microsoft:

“Microsoft heeft met de ontwikkeling van Internet Explorer 9 sterk geïnvesteerd in compatibility met HTML5.Met deze wedstrijd willen we samen met Marktplaats op zoek naar welke ervaringen mogelijk zijn met HTML5 voor grote sites.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    chi666

    Leuk idee, maar waarom in hemelsnaam alleen bureaus? Waarom zouden freelancers niet ook mogen meedoen?


    11 november 2010 om 09:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!