NOS Headlines doet ieder uur Twitter ‘audio-nieuwsupdate’

28 oktober 2010, 12:16

De NOS biedt vanaf vandaag audionieuwsbulletins via Twitter aan. Het zijn speciaal gemaakte die via het Twitteraccount @NOSHeadlines te luisteren zijn. De ‘audio-updates’ worden op werkdagen van ’s morgens tot ’s avonds zeven uur en in het weekeinde van 08.00 uur tot en met 15.00 uur ieder heel uur via Twitter verstuurd, zo meldt de NOS zojuist in een persbericht.. Het is volgens de NOS voor het eerst in Nederland dat audionieuws structureel via Tweets wordt verspreid. Al langer worden via Twitter audiolinkjes aangeboden om radiofragmenten terug te luisteren. Maar met het structureel aanbieden van speciaal voor Twitter gemaakt bulletins, slaat NOS Headlines een nieuwe ‘communicatieweg’ in. De Tweet met het meest recente audionieuwsbulletin wordt op exact het hele uur verstuurd. NOS Nieuws-hoofdredacteur Hans Laroes zegt blij te zijn:

“Het past in het beleid van de NOS om onze programma’s aan zoveel mogelijk mensen via zoveel mogelijk kanalen aan te bieden. We doen dat al via radio, televisie, internet en diverse mobiele applicaties. Daar komt nu dus Twitter bij. Op deze manier kan iedereen, onder meer op zijn of haar mobiel, nu ieder uur het laatste nieuws van NOS Headlines beluisteren.”

De Twitter-nieuwsbulletins worden gemaakt door de redactie van NOS Headlines die al dagelijks nieuwsbulletins maakt voor de radiozenders 3FM en FunX, gericht op de luisteraars van die zenders. Omdat onder deze groep ook veel Twitteraars zijn, biedt de NOS nu de mogelijkheid via dit kanaal het actuele nieuws te verspreiden. Ieder uur wordt het ‘oude’ bulletin vervangen door een geactualiseerde versie. Iedereen die @NOSHeadlines volgt op Twitter, krijgt vanaf nu ieder uur een nieuwe link waarmee het laatste bulletin te beluisteren is.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!