Succes Nederlandse online bureaus op het Golden Drum festival

11 oktober 2010, 06:48

De 17e editie van Golden Drum, het reclamefestival van New Europe (Centraal en Oost Europa), was zeer succesvol voor de Nederlandse bureaus. Euro RSCG 4D won Grand Prix in Interactive, Golden Drum in de Social Media categorie en Silver Drum in Websites. NRG3 won Golden Drum voor de beste banner en Novocortex (mijn bedrijf) werd finalist in Mobile Advertising. Proficiat!

Golden Drum is het belangrijkste festival voor adverteerders en reclamebureaus uit Centraal en Oost-Europa, op Cannes Lions na. Golden Drum vind plaats begin oktober in Portoroz, Slovenië, op de kust van de Adriatische zee. Dit jaar waren er circa 2.000 entries en 1.000 bezoekers uit meer dan 40 landen. Golden Drum staat bekend om zijn geweldige sfeer dankzij de zon en uitbundige feesten, waar je gemakkelijk contacten kan leggen met reclamemakers uit alle hoeken van Europa (van Estland tot Turkije, van Engeland tot Macedonië).

Nog nooit won een Nederlands bureau een Grand Prix op Golden Drum. Euro RSCG 4D schreef dit jaar geschiedenis met hun mooie campagne voor Volvo (wie anders:-) – ‘Volvo S60: The Blind Preview’. “Volvo wanted to create buzz around the S60 without showing the car. The blind artist Esref Armagan helped us do just that”:

Euro RSCG 4D won ook goud in de Social Media categorie met ‘Volvo DRIVe Around The World’ en zilver met ‘Volvo S60 Crowd-Sourcing’.

NRG3 won goud voor ‘Need for Speed SHIFT Banner Tournament’ – “a live, multiplayer race event that took place entirely within a series of interactive video banners; each race consisted of 100% actual Need for Speed game footage”:

Novocortex werd finalist in de Mobile Advertising categorie met ‘Endless Racing Game for iPhone’ gemaakt voor VrijVerzekerd. “VV Car Insurance repays the purchase price of your car in case of an accident. So you can buy the same car and keep driving. To illustrate this advantage, we developed the Endless Racing Game for iPhone, the first racing game where action moves from one iPhone to another”:

Lees meer over het Golden Drum festival en zie alle winnaars van Golden Drum 2010.

Serge Fenenko
Strategy Director bij Novocortex

Strategy Director van het internet marketingbureau Novocortex, na 7 jaar marketing en business development bij Rabobank. Novocortex is gespecialiseerd in interactieve marketing en Internet Strategie Audits. We werken internationaal - in Nederland, Zwitserland, Rusland, Oekraïne, Kroatië etc. Novocortex maakt interactieve campagnes, virals en iPhone games die aandacht in sociale media en prijzen op internationale festivals winnen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!