EyeforTravel Europa: Lopen we achter op de VS?

20 september 2010, 05:23

In juni 2010 zijn onze collega’s Edwin Hof en Harmen Visscher afgereisd naar Miami om het EyeforTravel event bij te wonen. De focus lag logischerwijs op online marketing trends binnen de Amerikaanse reisbranche. Erg inspirerend; de US is doorgaans koploper als het gaat om nieuwe ontwikkelingen. De travel branche geldt als een van de meest volwassen industrieën binnen online marketing, reden voor ons om ook het Europese EyeforTravel event bij te wonen. Het event zal 5 en 6 oktober plaatsvinden in Praag. Vanuit Traffic4u proberen we elk jaar het EyeforTravel event te bezoeken. Voor mensen die werkzaam zijn binnen de reisbranche is het event wat ons betreft een must.

Focus EyeforTravel Europa

Wie de agenda van aankomend event bekijkt, zal constateren dat de focus voornamelijk op Social Media en Mobile Marketing ligt. Vragen die volgens de agenda beantwoord zullen worden zijn:

Social Media

  • Welke invloed zal Social Media hebben op de manier waarop we reizen kopen en verkopen? En met welke Social Media sites zullen we rekening moeten houden in de toekomst?
  • Wat is de beste manier om met negatieve reviews om te gaan?
  • Hoe evolueert Social Media zich in Europa en in de rest van de wereld?
  • Welke Social Media meetinstrumenten zijn waard om in te investeren?

Mobile Marketing

  • Wie is de Europese gebruiker, hoe en hoe vaak gebruiken ze mobiel om te oriënteren en te boeken en hoe zal de reisbranche hier op (moeten) anticiperen.
  • Onderzoek van Frommer’s Unlimited wijst uit dat 27% van de reizigers geïnteresseerd is in reisinformatie op hun mobiel tijdens het reizen. Welke mobiele functionaliteiten zijn een must voor OTA’s?
  • Is het zinvol om te investeren in travel apps? Welke metrics kunnen gebruikt worden om succes te meten? En concreet: wanneer is een app succesvol?

Europa vs. de US

Indien we de agenda van Praag en de output van het event in de US naast elkaar leggen, dan kunnen we voorzichtig concluderen dat we – Europa en de US – op één level zitten qua onderwerpen. Naast de verandering in het landschap – de overname van Ruba en ITA door Google en de ontwikkeling van iTravel – staat ook Social Media en Mobile Marketing hoog op de Europese agenda.

Reden om het event te bezoeken?

De vele sprekers uit Europa zullen nieuwe ontwikkelingen in Europese context plaatsen, wat tot concrete output kan leiden. Indien je specifieke vragen hebt over de onderwerpen die tijdens het congres worden besproken, dan horen we dat graag!

Dit artikel is geschreven door Pieter Majoor en Lars Veltman, die op 5 en 6 oktober EyeforTravel in Praag zullen bijwonen.

Siegfried Jongsma
SEO & Social Media Specialist bij Digital Hipsters

Van 2006 tot 2015 ben ik een SEO consultant geweest. Eerst bij Traffic4u en daarna bij Headline Interactie. De afgelopen 2 jaar was ik Social Media Consultant bij StormMC. Begin 2015 heb ik Digital Hipsters opgericht. Een bureau met een sterke focus op mijn twee grote online liefdes: SEO en Social Media Marketing. In mijn vrije tijd schrijf ik graag over mijn favoriete stad New York op https://www.madaboutnewyork.nl

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!