Comnaar Investments en Mentha Capital investeren in Kleertjes.com

6 augustus 2010, 06:41

Kleertjes.com, online aanbieder van baby- en kinderkleding heeft investeerders aangetrokken om verder te groeien. Comnaar Investments en Mentha Capital hebben beide één derde van de aandelen van het bedrijf (110 medewerkers) in handen gekregen met de aankoop. Oprichter Claudia Willemsen maakt ruimte voor een nieuw aan te stellen algemeen directeur; zelf keert ze terug als creative director en blijft ze 100 procent betrokken als het gezicht van kleertjes.com. Comnaar Investments is aandeelhouder van Schoenenreus en Hans Anders, Mentha Capital is, volgens het perbericht “een betrokken en ondernemend ingestelde private equity partij.” De nieuwe aandeelhouders, in een verklaring:

“Het mooie van dit ambitieuze bedrijf is dat het vanaf dag één succesvol is geweest met dank aan de sterke oprichter, de betrokken werknemers en het altijd nakomen van gemaakte beloftes aan de klant. We zijn gemotiveerd om met onze kennis en groeikapitaal de scherpe professionaliseringskoers te ondersteunen en om met kleertjes.com de volgende fase in te gaan. Kleertjes.com is een bedrijf met enorme mogelijkheden.”

Kleertjes.com heeft inmiddels 90 kinderkledingmerken, 110 medewerkers en 140.000 klanten, de omzetgroei was dit jaar 40 procent, de laatste twee jaar is het bedrijf meer dan drie keer zo groot geworden. Kleertjes.com lanceert binnenkort het nieuwe e-commerce platform en huisstijl.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

13 Reacties

    ron

    Het lijkt wel alsof de investeerders wereld de waarde van de e-tailers begint in te zien. Ik hoop voor zowel kleertjes.com als de nieuwe investeerders dit concept succesvol kunnen uitrollen!


    6 augustus 2010 om 10:50
    Frank

    Het zal de pruimentijd wel zijn en de journalistieke kwaliteiten van de schrijver zijn beperkt tot het overnemen van een persbericht.

    Anyway, een groei van 8 naar 10,5 mln 2008 vs. 2009 is mijns inziens geen 40% maar amper 30%. Nog steeds knap overigens als je weet dat de detailhandel in dit segment -4% doet. De groei zit hem bij Kleertjes met name in de uitbreiding van het assortiment. Maar helaas is de groei niet voldoende door de exorbitante toename van de kosten door investeringen in automatisering, personeel, pand en marketing. Extern geld is nodig om aan de betalingsverplichtingen te kunnen voldoen. Daarnaast hangt de met korting gekochte oude voorraad als een loden last om dit bedrijf. Het was verkopen of opdoeken. Jammer voor Claudia maar een paar ton zal ze in ieder geval wel hebben gehad. Have fun Clau, veel plezier met je kleintje.

    Groetjes,

    Frank


    7 augustus 2010 om 11:29
    mgvandenbroek

    @Frank: Dank voor je comment. Soms maak ik ook videootjes! Vind je verder wel erg negatief: hoe kom je bij al deze inside informatie? Of ben je concurrentje aan het pesten? Dat zou foei zijn.


    7 augustus 2010 om 15:35
    mgvandenbroek

    En het is trouwnens altijd goed om onderscheid te maken tussen pruimentijd en komkommertijd.


    7 augustus 2010 om 15:40
    Schoenen

    ”Kleertjes.com had al langer plannen voor Europese uitbreiding(emerce)” Maar dat gaat niet met de naam kleertjes.com neem ik aan. Welke synergie brengt deze overname dan met zich mee als het buiteland de groeimarkt is?


    7 augustus 2010 om 17:17
    Frank

    @ Frank:

    Het lijkt op een freudiaanse verspreking die ik verder niet zal uitleggen 🙂 .

    Ik ben het overigens niet eens met jou stelling dat mijn reactie negatief is. Ik geef zelfs een compliment. Heb je daar over heen gelezen? Verder vul jouw artikel aan met enkele wetenswaardigheden. Als journalist is het toch belangrijk dat je probeert om informatie van meerdere kanten te bekjiken. Dat is toch regel 1 op ‘de school der journalistiek’? Het doorplaatsen van een persbericht is natuurlijk eenvoudiger dan verdieping en natuurlijk begrijp ik dat dit ook wel zijn redenen zal hebben maar dan ik het jammer dat ik niet jouw artikel mag aanvullen.

    Zie mijn reactie niet als een poging om jou te raken maar probeer te kijken of jij je in de toekomst kunt verbeteren.

    Wel, have fun en succes bij het schrijven van uitstekende journalistieke artikelen.


    10 augustus 2010 om 05:35
    mgvandenbroek

    Frank: Je mag mij ten allen tijde aanvullen, heel graag zelfs, daar zijn de comments bij een weblog ook voor bedoeld, en anders dan bij een krant kun je die comments ook gebruiken om op basis van een persbericht (sec het nieuws) andere inzichten te geven. Die ruimt heb je, krijg je en hou je. Ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat er in de comments interessantere dingen worden gezegd dan in het artikel erboven. Een puur journalistieke benadering op een weblog met hoor/wederhoor/achtergrond/verdieping etc, kán. Doe we ook, check het TNT artikel van vandaag. Maar dat hoeft dus niet altijd. Lezers weten meer dan ik, blijkt ook uit jouw comment.

    Als jij vindt, dat je reactie niet overwegend negatief is, denk ik dat wij er een andere interpretatie van ‘negatief’ op na houden. “Amper”, “helaas”, “loden last”, “verkopen of opdoeken”, “Jammer voor Claudia”. Maar goed, het is geschreven, en wellicht anders bedoeld, no worries.


    10 augustus 2010 om 05:47
    leonie

    ik heb eens even gekeken en vind het erg mooi wat jullie allemaal verkopen aan kinderkleding mijn zoon en dochter zijn ook weer toe aan nieuwe kleren aangezien het weer winter wordt dus ik ga eens even shoppen op jullie site

    groeten leonie van de berg


    27 oktober 2010 om 18:10
    mgvandenbroek

    Dank, Leonie. Van dat soort comments wordt Claudia vast blij. We geven het door…. 😉


    27 oktober 2010 om 18:26

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!