Vodafone Mobile Clicks 2010 van start (#vmc2010)

27 juli 2010, 06:46

Vanaf vandaag gaat de derde editie van Vodafone Mobile Clicks 2010 van start, de internationale competitie voor de beste en meest innovatieve mobiele internet start-ups (zie ook: “Picnic09: Layar winnaar Vodafone Mobile Clicks 2009” en “PICNIC08: Nulaz winnaar Vodafone Mobile Clicks 2008”). Het totale prijzengeld bedraagt dit jaar 150.000 Euro. Naast Nederland doen het Verenigd Koninkrijk en Portugal mee. Vodafone Mobile Clicks wordt georganiseerd in samenwerking met MoMo London, MoMo Amsterdam en MoMo Lissabon.

Elke start-up met een goed idee of concept voor een mobiele website, dienst of applicatie maakt kans op één van de geldprijzen: de 1e prijs bedraagt 100.000 Euro en de 2e prijs 50.000 Euro. Ideeën of concepten kunnen worden ingezonden tot en met 22 augustus 2010 via www.vodafonemobileclicks.com.

De inzendingen worden beoordeeld op vijf criteria:

  • originaliteit, creativiteit en innovatie
  • technische en operationele uitvoerbaarheid
  • economische en financiële levensvatbaarheid;
  • waarde voor de eindgebruiker
  • kwaliteit van het managementteam.

Het selectieproces bestaat uit drie rondes. Elk land maakt een shortlist van de vijf beste bedrijven. Van elke shortlist wordt een winnaar gekozen en vervolgens vertegenwoordigen zij hun land op de finale op het PICNIC Festival op 24 september 2010, waar de winnaar door de jury wordt uitgeroepen. De jury bestaat uit experts uit de mobiele industrie zoals Om Malik, oprichter van de GigaOM Network en Rudy de Waele, oprichter van Mobile 2.0 and MoMo Barcelona/Madrid.

Lee Epting, directeur van Content Services bij Vodafone Group:

“Door initiatieven zoals Mobile Clicks, helpen we innovatie in de mobiele communicatie markt te stimuleren, te groeien en te vercommercialiseren. Met Mobile Clicks steunt Vodafone ambitieuze, jonge start-ups bij het ontwikkelen en op de markt brengen van concepten. Ik verheug me erop om nog een jaar zitting te nemen in de jury en kennis te nemen van inspirerende concepten en ideeën uit heel Europa.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!