Marketing Powertalks 6: Social marketing (Polle de Maagt – Boondoggle)

30 juni 2010, 03:23

Social media. Voor iedere marketeer tegenwoordig een must om in de marketingmix te hebben. Dus overwegen we een Facebook of Hyves pagina, of misschien we allebei, starten we een Twitterkanaal en plaatsen filmpjes op YouTube. Maar is dat nou werkelijk sociaal? Of moeten we het toch iets anders benaderen? Polle de Maagt (@polledemaagt) van Boondoggle geeft een update waar we staan met social marketing, met vele voorbeelden, variërend van KLM en ING tot sneeuwballen en babyolifantjes. Kort na zijn presentatie hadden wij een interview met Polle. Allemaal tijdens de Nationale Marketingdag.

Presentatie Polle de Maagt

Slides Polle de Maagt

Interview Polle de Maagt

Rene van den Bos
Co-founder DigiRedo bij DigiRedo

Na 4 jaar als dierenarts in de gezelschapsdierenpraktijk (honden, katten en kleiner spul) gewerkt te hebben was ik toe aan meer dynamiek. Die vond ik in de (veterinaire) farmaceutische industrie (Intervet) waar ik mijzelf op de International Marketing afdeling ontwikkeld heb tot marketeer met een grote interesse in marketing communicatie. Het was ook in die omgeving dat ik samen met mijn huidige business partner Erik van der Zijden (ook actief blogger op Marketingfacts) de kracht van de (nu nog) nieuwe media en met name rich media ontdekte. Na wat experimenteren besloten we in 2007 DigiRedo op te richten, met als doel bedrijven en organisaties te helpen hun communicatie te verbeteren door New Media tools in te zetten. Wij richten ons op zowel op externe en interne communicatie, waarbij vooral laatstgenoemde nogal ondergewaardeerd wordt. Ten onrechte! Met veel succes hebben wij in diverse bedrijven podcasting programma's (audio en video) ontwikkeld voor de interne bedrijfscommunicatie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!