NOS Pulse toont live statistieken nieuwspopulariteit

8 juni 2010, 04:55

Roeland Stekelenburg gaf gisteren tijdens Mobile Monday Amsterdam een korte presentatie van de ontwikkelingen op gebied van nieuwe media bij de NOS. Uiteraard ging Stekelenburg daarbij in op de cross-media aanpak van de NOS tijdens de komende Tweede Kamerverkiezingen en het WK Voetbal in Zuid Afrika. In toenemende mate is het nieuws dat de NOS brengt te volgen via verschillende kanalen waarbij de kanalen elkaar aanvullen. Zo zal ik straks de wedstrijden van het WK Voetbal waarschijnlijk live bekijken via TV of internet en zal ik via een mobiele applicatie in real-time de statistieken van de betreffende wedstrijd volgen.

Interessant is ook de beta-versie van NOS Pulse (eerder aangekondigd tijdens het afscheid van Gerard Dielessen) waarmee in real-time de populariteit van nieuwsberichten op NOS.nl kan worden bekeken. Wat zijn op dit moment de meest gelezen berichten en op welke trefwoorden zoekt de bezoeker van NOS.nl?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    mgvandenbroek

    Ik zag net via Twitter (@stekel) dat hij het met de FIFA niet rond heeft gekregen voor het WK op de phone.


    8 juni 2010 om 05:34
    venturo

    Matthjijs volgens mij gaat om de live rechten. Die statistieken is een ander ding. En volgens mij is internet op mobiel is toch nog iets anders denk ik….


    8 juni 2010 om 05:56
    Sam Warnaars

    @Matthijs om onduidelijkheden te voorkomen @albert heeft gelijk:)


    8 juni 2010 om 06:10
    Hans

    Schitterend hoe de NOS altijd dingen weet te brengen alsof iets “nieuw” is.

    2 jaar(!) geleden kocht ik een wedstrijd op Eredivisie.nl, daar zag ik (toen al) van minuut tot minuut de goals/overtredingen/balbezit etc. Dat alles naast het feit dat ik de live-wedstrijd kon zien.

    Over de NOS pulse, het ziet er leuk uit. Maar het is niet meer dan een scrollende tag-cloud van nieuwsberichten.

    Uiteraard zitten ze bij de NOS niet stil en verzinnen ze leuke zaken(/toepassingen), maar nieuw is het allemaal niet.


    8 juni 2010 om 06:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!