Een aanraakscherm zonder aanraken en een Facebook-webwinkel

2 mei 2010, 15:12

Wekelijks hier een overzicht van opmerkelijke innovaties en start-ups op Idealize. Deze week onder meer: een touch screen dat geen aanraken vereist, een Facebook-webwinkel en nieuwe OV-zitplaatsen.

Bij innovaties draait het vaak om gemak: producten en toepassingen waarmee we sneller en eenvoudiger de dingen kunnen doen, die we willen doen. Dat geldt bijvoorbeeld voor het browsen op de mobiel: op een klein scherm zijn vele mobiele websites niet makkelijk te bedienen. Cypress Semiconductor heeft echter nu een schermtechnologie ontwikkeld, waarmee het beeld te scrollen en uit te vergroten is zonder het scherm aan te raken. Als een vinger van een gebruiker het scherm nadert, wordt dat door het systeem herkend.

Facebook-webwinkels

Een ander voorbeeld van verbeterde functionaliteit is de vernieuwde website van Levi’s. Deze is ingespeeld op de behoefte van internetters om hun laatste bezigheden met vrienden te delen. Één van de meest populaire sociale netwerken, Facebook, is daarom geïntegreerd in de webshop van de kledingfabrikant. Een Like-button geeft bezoekers de gelegenheid aan te geven of ze een artikel aantrekkelijk vinden. Gebruikers kunnen verder onder meer een lijst van Levi’s artikelen zien, waar vrienden een positieve beoordeling aan hebben gegeven.

OV-zitplaatsen

Een moment waarop mensen juist niet alles met anderen willen delen, is de situatie waarin ze zich als forens in de trein, tram of metro bevinden. Tenminste, dat is de theorie in de Zuid-Koreaanse stad Seoel. Daar worden zitplaatsen in de metro getest, waarop forensen geen oogcontact kunnen hebben met andere inzittenden. De banken staan in het midden opgesteld, waardoor er zich alleen een gangpad tussen de reiziger en het raam bevindt.

Bier

Bier delen we wel maar al te graag met elkaar, zoals op de afgelopen Koninginnedag. Maar hoe kan een bierbrouwer, afgezien van kortingen, ervoor zorgen dat zijn product meer wordt gedronken dan die van de concurrent? In een interview vertelt marketeer Frenkel Denie hoe belangrijk design bij Bavaria is.

Sebastiaan van Essen
Content Marketing Manager bij -

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!