#TNW: Microsoft gaat strijd aan met Facebook en Twitter met Messenger Connect

29 april 2010, 07:18

Verrassing op de vroege Next morning. Microsoft is overgekomen voor een primeur op The Next Web. Jeej, een primeur! Oh nee, eerst praat John Richards, Senior Director Platform & Partnerships, ons bij over het Windows Live platform. Meer dan 300 miljoen gebruikers, 10 miljard sessies p/m, gemiddeld 380 miljoen foto’s p/m gedeeld en doen meer dan 1 miljard status updates p/m.

In de afgelopen jaren is er volgens Richards een blur tussen content en pure communicatie. Ook de grens tussen publiek en prive delen is steeds meer geblurd. Zou Microsoft hier op The Next Web naar een eigen sociaal netwerk toe werken?

Geen sociaal netwerk, wél Messenger Connect

Nee, geen sociaal netwerk, maar Windows Live Messenger zal volgens Richards wel een goede social applicatie worden. Waarmee je zowel Facebook, Youtube als location based-services zal kunnen onderhouden en lezen. De applicatie zal ook voor de iPhone uitkomen, zag er goed uit.

Microsoft komt met een eigen Connect service, vergelijkbaar met Facebook Connect en Twitter Connect. Voor gebruikers zal het makkelijk worden om aan te geven wat ze delen en website eigenaren kunnen het integreren.

Van de “exclusieve preview” van de nieuwe Windows Live Messenger lijkt niemand warm te worden. Terecht. De introductie van Messenger Connect is echter wel interessant. Hiermee gaat Microsoft de strijd aan met Facebook en Twitter om je centrale online profiel te worden. Met bijna evenveel gebruikers als Facebook en het drievoudige van Twitter mogen we dat niet negeren.

Een releasedate werd overigens nog niet genoemd.

Mangrove
Internetbureau bij mangrove.com

Artikelen geschreven door internetbureau Mangrove (nu: We Are You). Verantwoordelijk voor de realisatie van de huidige Marketingfacts website (2012).

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!