#TNW: Pas je producten lerenderwijs aan. Mesh!

28 april 2010, 09:08

Lisa Gansky verkocht met succes meerdere start-ups als GNN. Inmiddels is ze investeerder en adviseur in o.a. Tastebook, Squidoo en Instructables. Op The Next Web is ze om te vertellen over Mesh, haar nieuwe boek.

De nieuwe generatie van ondernemers gebruikt sociale media en data van alle beschikbare bronnen om producten en diensten te ontwikkelen die er voor mensen zijn als ze deze nodig hebben en dit constant hier op aanpassen. Er is geen “afval”. Gansky noemt dit Mesh business. Klinkt logisch, maar is volgens Gansky een groot verschil met klassieke ondernemers. Ze creeëren een product of dienst, verkopen het en incasseren geld. En er is veel ongebruikte waarde, oftewel ‘waste’. Bij die markt liggen de kansen.

Hoe stap je in de Mesh?

Als ik eerlijk ben denk ik dat je het boek moet lezen om haar verhaal te kunnen samenvatten, maar het gaat volgens Gansky om “Define, Refine and scale”. Pas je producten lerenderwijs aan. Deel je ideeën! Zo heeft Gansky het over een vriend die de kleding in zijn kast zat was en vervolgens samen met collega’s een sociaal platform bedacht voor kleren. Er bleek geen markt voor, maar wat bleek? Door wat bijschaven bleek er een gigantische doelgroep: veel te snel groeiende kinderen.

Zoek constant voor scheuren in het beton. Zoals de jongen achter Netflix, die een hekel had aan de ‘telaat-boete’ van de videotheek.

Mangrove
Internetbureau bij mangrove.com

Artikelen geschreven door internetbureau Mangrove (nu: We Are You). Verantwoordelijk voor de realisatie van de huidige Marketingfacts website (2012).

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!