Energize SparkCast 25 – Interview Jim Sterne

23 april 2010, 04:51

Hoe profiteer je maximaal van web analytics? En zijn maatstaven als unieke bezoekers en banner impressies nog wel van deze tijd? Ligt de toekomst niet in verdiende media en de nieuwe social metrics? De antwoorden krijg je in deze SparkCast van Jim Sterne, CEO Target Marketing van Web and Social Media Metrics. Begin april publiceerde de web analytics goeroe zijn nieuwe boek Social Media Metrics. Ik interviewde Jim Sterne tijdens een Web Analytics Association bijeenkomst in Amsterdam. In de podcast gaat Sterne ook uitgebreid in op social media metrics. De invloed van social media is lastiger, maar heel interessant om te meten. Hoeveel mensen plaatsen bijvoorbeeld je app op Facebook, wat is de tweet reach van je boodschap? Interessante vragen. BELUISTER de SparkCast (mp3).

In het -Engelstalige- gesprek o.a. de volgende onderwerpen:

1. Jim’s visie op web analytics?

2. Hoe start je vandaag nog met slim meten & verbeteren?

3. Het belang en de toekomst van social media metrics

4. Nieuwe maatstaven om de effectiviteit van social campagnes te meten

Binnenkort verschijnt een uitgebreid artikel over het interview met Jim in MarketingRSLT.

Alle SparkCast zijn ook te downloaden via iTunes. Je kunt je gratis abonneren voor de podcast feed. Vind je deze podcasts waardevol? Goed nieuws. Zeer binnenkort komt een iPhone app uit met alle SparkCasts, die ik de afgelopen 2,5 jaar heb opgenomen. Handig, voor in de file 🙂

Klaas Weima
Founder & Managing Director bij Energize + CMOtalk

Klaas (1976) is ondernemer, schrijver, spreker en podcastmaker. Hij schreef de boeken Aandachtsmarketing, Verdiende aandacht en Webvertising. De eerste twee boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketingliteratuurprijs. Verder is hij oprichter van Energize, een merkactivatiebureau dat ambitieuze merken helpt bij het genereren van verdiende aandacht. Hij adviseerde meer dan 100 merken op het gebied van marketingstrategie, branding, digitale marketing en merkactivatie. Hij maakt sinds 2008 podcasts en is host van de bekroonde podcast CMOtalk, waarin hij maandelijks Chief Marketing Officers aan de tand voelt over actuele marketingthema’s. Klaas is als vaste gastdocent verbonden aan NIMA, Nyenrode Business Universiteit en bestuurslid bij SWOCC en de Entrepreneurs Organization. Hij studeerde Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit en is NIMA Register Marketeer.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!